106 - Pic de Subenuix des de Sant Maurici. 100 cims FEEC

Photo of106 - Pic de Subenuix des de Sant Maurici. 100 cims FEEC Photo of106 - Pic de Subenuix des de Sant Maurici. 100 cims FEEC Photo of106 - Pic de Subenuix des de Sant Maurici. 100 cims FEEC

September 14, 2016
September 2016

•   3.7 1 review

near Espot, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ: Des d'ESPOT podem agafar el taxi tot terreny fins a l'Estany de Sant Maurici amb el servei de taxis que hi ha a l'entrada del poble, al costat de l'oficina d'informació del Parc.
També podem anar amb cotxe per carretera asfaltada fins a l'aparcament de Prat de Pierró i començar la ruta allà. En aquest cas la ruta seria bastant mes llarga, dons de l'aparcament a l'Estany hi ha uns 3,5 Km.

VALORACIÓ: La valoro com a difícil per la part final de la ruta. Fins a l'estany de Subenuix es podria considerar fàcil, però una mica mes amunt comença una zona de grans pedres que es fa bastant pesat, i sobretot per la tartera final, molt descomposta i inestable que es fa difícil de pujar.

RUTA: Comencem a l'Estany de Sant Maurici, per sota la presa seguin el cartell indicador que posa Monestero, Subenuix, Portarró d'Espot. Cal dir que el temps que indica el cartell que es 1,30 es refereix a l'estany de Subenuix i no al Pic.

Passem pel refugi Ernest Mallafré, després trobem una altre cruïlla i seguirem direcció Subenuix.

Anem seguint vorejant l'estany de Sant Maurici, guanyant altura poc a poc, fins que deixem el camí que va al Portarró d'Espot i girem a esquerra cap a Subenuix.

Anem pujant per un camí molt fresat i fàcil de seguir fins arribar a l'Estany. Després el camí ja no està tant marcat i hem d'anar vigilant les fites.

Passat l'Estany Xic de Subenuix, ja comencem a trobar les pedreres amb grans roques que hem d'anar saltant i estar molt atents a les fites.

Quan arribem a la part baixa de la tartera hem de girar a dreta i començar la curta però forta pujada per la tartera molt descomposta i inestable. Hi ha poques fites i no hi ha un camí clar per on pujar. Cal buscar la millor zona . Nosaltres vam fer la pujada per la part dreta a tocar de la paret de roca que sembla mes estable i et pots ajudar agafant-te a la roca.

A la part final agafem a dreta per la cresta fins arribar al cim.

La tornada la fem pel mateix camí, amb un petita variant a la part final passant a tocar de l'estany.

PictographMountain hut Altitude 6,209 ft

Esquerra estany de Subenuix.

PictographLake Altitude 7,247 ft

Estany de Subenuix

Tartera

Pic de Subenuix

• Photo of EloyGarcia
    EloyGarcia Jul 16, 2018

Ruta difícil on el final per pujar al cim es tot pedra y més pedra, ens vam quedar al 2700m y no vam pujar a dalt de tot perquè estaven cansats del dissabte, igualment la ruta va estar molt maca, l'Estany de Subenuix es una preciositat, gràcies per compartir la ruta

• Photo of miquelseu
    miquelseu Jul 19, 2018

Gràcies per la valoració Ultimatec. Com molt bé dius i com poso al comentari, la part final de la ruta es complicada per la tartera, amb molta pedra solta. Es fa dificultós i cal una mica d'experiència en aquests tipus de terreny. La resta de la ruta es bastant més fàcil.