Zeist-Austerlitz

2001
September 7, 2014
September 2014

near Austerlitz, Utrecht (Nederland)

Viewed 1958 times, downloaded 77 times

Zeist-Austerlitz

Startlocatie: Je kunt de route op diverse punten starten bij:
- Pannenkoekenrestaurant ?t Jagershuys, Jagersingel 15 in Zeist.
- Camping De Krakeling, Woudenbergseweg 17, 3707 HW Zeist.
- Traayweg tussen Driebergen en Austerlitz. Vanaf Driebergen, 250 meter na het viaduct onder de A12 richting Austerlitz links naar parkeerterrein Bornia. Vanaf hier het fietspad volgen. Na 500 meter linksaf en vanaf hier de MTBroute volgen.
- Beauforthuis, Woudenbergseweg 70, 3711 AB Austerlitz.

Omgeving: De route is gelegen in de bossen ten oosten van Zeist en is dus gelegen op de Utrechtse Heuvelrug. De Utrechtse Heuvelrug is een bijzonder aantrekkelijk gebied met voor Nederlandse begrippen steile heuvels, diepe dalen en schitterende vergezichten. De langgerekte heuvelrug strekt zich uit van Het Gooi in het noordwesten tot aan de Grebbeberg onder Rhenen in het zuidoosten.
De Amerongse Berg is met ruim 69 meter het hoogste punt. Een belangrijk deel is aangewezen als Nationaal Park.

Aard van de route: Het is een technische route met veel bochten en korte venijnige klimmetjes.
De route is te combineren met de MTBroute van Austerlitz. Zo onstaat een route met een totale lengte van 24 kilometer.