Yeşilyurt-İkizce-Görgü-Tavşantape-13 Numara

Photo ofYeşilyurt-İkizce-Görgü-Tavşantape-13 Numara Photo ofYeşilyurt-İkizce-Görgü-Tavşantape-13 Numara Photo ofYeşilyurt-İkizce-Görgü-Tavşantape-13 Numara

November 23, 2013
November 2013

near Malatya, Malatya (Türkiye Cumhuriyeti)

Yeşilyurt-İkizce-Görgü-Tavşantape-13 Numara

MABİSDER

Karfur

Şenol Bey'le burda karşılaştık.

Yeşilyurt

Zorban Atmalı Yolu

Zorban İnişi

Photo ofYokuşnda Yokuşu Var Ali Ihan Tırmanışı Photo ofYokuşnda Yokuşu Var Ali Ihan Tırmanışı Photo ofYokuşnda Yokuşu Var Ali Ihan Tırmanışı

Yokuşnda Yokuşu Var Ali Ihan Tırmanışı

Evimiz

23 Kasım 2013 Cumartesi Turu-Bölüm-I
    MABİSDER-Yeşilyurt-İnekpınarı-Seyituşağı-Görgü Tavşantepe-Malatya
    Güzel bir tur oldu. Güzergah kayıdı için molalarda durdurduğum wikiloc programını bir mola bitişinde açmayınca mesafe eksik çıktı. Siz onu 60 Km’ye tamamlayın. Yada bisikletinde Km-Göstergesi olanlar yorum olarak tam mesafeyi yazabilirler.
    Yeşilyurt Merkezden saptıktan sonra güzel yokuşlar var. Ancak benim için gerek yokuş ve gerekse yol durumu açısından gördüğüm en sert tırmanışı bugün yapmış oldum. Km. Olarak uzun değil ama yıpratıcı bir yokuştu. Wikiloc’ta bayraklayıp adını bu nedenle “Yokuşunda Yokuşu Var-Ali İlhan Tırmanışı” koydum. Niye “Ali İlhan Tırmanışı” çünkü ilk o çıktı. Güzergah üzerindeki bayrakları tıkladığınızda yer isimleri de çıkmaktadır. Yazım hataları için kusura bakmayın. Gözlüksüz olunca böylehatalar oluyor.
    Malatya Devlet Tiyatrosu’ndaki dün Mutafa Ekici,Vural Çelik ve Ufuk Barut’la izlediğimiz oyun ve “satışımız” ilgi çekmiş. Tabi ki satış filan yok. Her haftaki “kadrolu izleyiciler” Eşim-Kardeşim ve eşi gelemeyince 3 bilet boşta kaldı. Yani “satış” böyle oldu. Bu arada MBT için toplu bilet almayı da düşünmüştüm. Ama çok geç kaldım. Bilet filan da kalmamıştı. Önümüzdeki günlerde MBT olarak “Bisikletle Tiyatroya Gidiyoruz” Etkinliği” fikri genel kabul gördü.MABİSDER Başkan ve yönetiminden onay bekliyoruz.
    Tekrar tura dönersek, M.Ekici,Vural,Tolga,Ali İlhan, Hüseyin, Ufuk,Tamer,Cem,İzzet,Hasan, Diyar,Serkan,Murat,Hüsamettin arkadaşların katılımı ile gerçekleşti. Görgü’den Tavşantepe’ye geçerken; gelinen mesafe “kesmemiş” olacak ki Hasan Hoca-Ufuk-Hüseyin ve Murat yolu biraz daha uzatmak üzere ayrıldılar. Tavşantepe’deki her zamaki mola yerimizde buluşmak üzere bizde Vural’ın ön lastiğinin tamiri yapıldıktan sonra yola çıktık.
    Görgü geçişinde daha önce yaşadığımız bir “taş” vakası nedniyle biraz ürkek geçtim. Hatta talalardan yola doğru koşan iki çocuk görünce “yine mi?” dedim. Bereket çocukların günahlarını almışım. Ama suratlarında “tüh bu sefer yetişemedik” bakışı var gibi geldi bana. Neyse uzatmayayım. Taş maş yok.

BÖLÜM-II
    Tavşantepe molasında biz üçüncü çayları yudumlarken Hasan Hoca ve “ekibi” geldi. Ama durumda bir gariplik var. Meğerse Murat Bey düşmüş. Biraz ağrısı vardı. Hüseyin beklemeden onunla birlikte şehre hareket etti. Hastaneye gidecekti. Önemli bir şeyi olmadığını düşünüyorum.
    Uzun bir aradan sonra tura gelen Diyar Akdağ bugün biraz zorlansa da turu rahat tamamladı. Turun yıldızı kim? Sorusuna cevap olarak iki yıldızımız var. Biri Vural Çelik diğeri Diyar Akdağ. Bir de üçüncü yıldızımız var.Ekibine “Bisikleti Taştan Atlatma” eğitimine götüren HasanGümüş. Niye yıldız. Bir minik vukuatla döndükleri için. Maazallah vukuat sayısı 3-4 olabilirdi.Herkese geçmiş olsun. MABİSDER başkanına durum rapor edeceğim. “Bisikleti Taştan Atlatma” eğitimi müfredattan çıkarılsın. Eğer çıkarılmayacaksa bu eğitimi Hasan Hoca vermesin.Bir de benim yanımdan her geçişinde “çın çın” yapmasın. Yok vazgeçtim “çın çın” yapsın. Zilinin akordunu bozmasın ama.
    Yemek molasında sahanda yumurta yapılırken güzel dilimizin “gadrine” uğrayan bana da “kontrollük” görevi verene bir kabahat bulmuyorum. Çevredekileri Hakk’a havale ediyorum, MABİSDER’e bunu da rapor edeceğim. Ama işin içinde bizzat başkanı da var. Ne yapacağımı bilmiyorum. Neyse bunu rapor etmeyeyim. Disiplin cezası gelir çok ağır olur. Öyle 2 kilo baklava ile kurtulunmaz.

BÖLÜM-III
    Yeşilyurt inişinde bir “çığlık” vakası vardı. Molada her ne kadar “ben attım” dediysemde parmağımla çığlığın kahramanını göstermiştim. Ama o iniş de tam “çığlıklık” arkadaşlar. Ben Tamer’e “Turun Çığlık Yıldızı” ödülünü vermeyi öneriyorum. Yönetim değerlendirsin.Kabul etmezlerese Tamer yeni turda bir paket helva getirsin. Koska ve fıstıklı olsun.Bulmazsa cevizli de olur. Tamam tamam sade de kabul.
    Son olarak; Güzel bir davranışı paylaşmak isterim. Yazlak’daki yemek molasında köyden ismini şimdi hatırlayamadığım bir abi (dikkatinizi çekerim abi dedim) bağ kenarını çitle çevirmek için kazma-kürek çalışıyordu. Hasan Hocam ve Murat arkadaşımız karınlarını doyurur doyurmaz (kendi beyanına göre) 70’lik abimin elinden kazmayı küreği aldılar işe koyuldular. Onun işini epey kolaylaştırdılar. Arkadaşlarıma bu güzel davranışları için teşekkür ediyorum.
    Bugünkü turda kulaklarını çınlattığımız epey arkadaşımız oldu. Onların şahsında Hüsnü Bey Ahmet Sait Öğretmenim ve Ömer Bey’e “Nerdesiniz?, arayı çok uzattınız” diye sesleniyoruz. “Kadrolu” sağlıkçılarımızdan Yasin Akyol ile yolda (o ambulansata) karşılaşmamız güzel bir tesadüf oldu. Diğer sağlıkçımız Zübeyir’e bizi çok boşladın diye selam gönderiyoruz.
    Bugünkü tura katılan Cem Akdemir ve Hasan Gümüş Öğretmenlerimin şahsında tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü’ nü kutlarım.
    Sırada taleplerimiz var.
    Perşembe Turunda Köfteye Hayır.
    Bisklete Taş Atlatma Eğitimi Kaldırılsın.
    Cezalarda Baklava Kuralı Değiştirilsin. Cezayı Yiyenin Tercihine kalsın.
    Misal HELVA, Misal MUZ ,Misal AYVA. Ya da “Taşın Kırığını Yesinler”
    Yeni turlar-yeni güzegahlar için iyi pedaller.