ویار قزوین تا چابکسر

August 12, 2019
August 2019

near Vīār, Qazvīn (Iran)

در تاریخ ۲۰ شهریور با ماشین شخصی به قزوین رفته و درپارکینگ مسقف مهروماه ماشین را پارک و همان جا دوچرخه هارو تجهیز کردیم و سپس وانتی که باهاش هماهنگ کرده بودیم رسید و تا روستای هیر مارا برد.
مسیر فوقالعاده عالی و پر هز فراز و نشیب بود و برای پیکان وانت خیلی زحمت داشت این مسیر حتی آخرای مسیر مجبور به هل دادنش شدیم😅
به هیر که رسیدیم دوچرخه ها و تجهیزات رو دوباره چک کردم و در رودخانه کنار ویار نهارمان رو خوردیم و سپس شروع به رکاب زدن کردیم که واقعا شیبی بسیار سنگین و خاک نرمی دارد و گویا ما دوچرخه ها رو به صورت دستی میخوایم از روی دیوار رد کنیم😨
بهتر است برای استارت این گردنه صبح زود اقدام شود تا به تاریکی برخورد نکنید.
درمیانه های راه با توجه نزدیک شدن به غروب و با فرصت پیش اومده از یک کمپرسی مایلر کمک گرفته و مارا تا بالاترین ارتفاع رساند.در ارتفاع مه غلیظی سرتاسر کوهستان گرفته بود و خیلی زیبا بود .من و دوستم ناصر از ماشین پیاده شده و دوباره شروع به رکاب زدن کردیم.
اینقدر این مسیر پر از مه بود که از کلاه کاسکت من اب چک چک میکرد😲
و اینقدر مسیر خلوت بود که در این سکوت عمیق من صدای داخل سر خود رو میشنیدم.حدود ۲۰ کیلومتری هز مسیر رو در تاریکی و سرازیری فرود اومدیم و فقط صدای حجم زیادی از آب روان و جوی آب رو میشنیدیم تا اینکه به روستای مه آلود و سرد سپارده رسیدیم.روستایی که همه بدون استثنا اورکت آمریکایی برتن داشتن😁(کنایه از سردسبر بودن )
بلافاصله یک سوییت اجاره کردیم و در سوییت تبرنج و تن رو زدیم با نوشابه تگری شده در بالکان😋
مه اینقدر زیاد بود که داخل خونه هم میامد😅
چایی و استحمام که کردیم خوابیدیم و صبح که شد رفتم به بالکان و با ویوی خیره کننده روستای سپارده روبرو شدم.روستایی که مدام مورد آماج توده های مختلف ابرها میشد.گاهی صاف گاهی ابری گاهی مه آلود😍😍
سپارده محل تجمع کراس سواران هست و خیلی از موتورسواران شمالی و قزوین پاتوقشان اینجاست.