VulcanBike Tracks de Lava 2022

6 days 7 hours 14 minutes
January 23, 2022
January 2022

near Puerto del Carmen, Canarias (España)

Ruta BTT que fa la volta a l'illa de Lanzarote. Recomano utilitzar els serveis de vulcanbike.com per una explicació i fitxa de cada etapa, assistència en ruta, recomanació i reserva de llocs per dormir, transport d'equipatge i/o lloguer de bici. A més, segons perfil dels ciclistes proposen alternar tracks, per exemple, per fer parts de la ruta Clàssica i d'altres de la versió Plus, com vam fer nosaltres.

En el nostre cas vam fer la versió estesa que passa per El Golfo i la costa SO amb extensió d'un dia per poder gaudir de l'illa Graciosa (hauríem allargat més encara!).

Dia 1: Puerto del Carmen - Arrieta, versió Plus. Dura si bufa vent de nord, però no tècnica.
Dia 2: Arrieta - Orzola/Graciosa, versió Clàssica. Fàcil, per asfalt la segona meitat.
Dia 3: La Graciosa. Fàcil, dur si bufa vent fort i les pistes estan sorroses. Ens va faltar fer 10km.
Dia 4: Orzola - Famara. La idea era fer Clàssica fins la Ermita de las Nieves i després versió Plus fins a Famara, però vam enganxar vens huracanats de SE i era impossible ciclar alguns trams. Vam fer clàssica i ens vam saltar alguns loops que s'acostaven als penya-segats i que, sense vent, han de ser impressionants.
Dia 5: Famara - Yaiza. Versió Plus fins a Tinajo i després Clàssica fins a Yaiza. Volíem fer el loop que passa per la Caldera Blanca però estava plovent i vam obviar-la.
Dia 6: Yaiza - Playa Blanca. Meitat asfalt, meitat pista pedregosa.
Dia 7: Playa Blanca - Puerto del Carmen. Vam fer la versió Plus, que un cop acabats els Ajaches (no són tècnics, és 90% pista) torna a guanyar desnivell passant per l'interior de l'illa.