Volteta per la Pobla

December 26, 2022
December 2022

near Puebla de Benifasar, Valencia (España)

Volteta per curta per conèixer una mica els voltants. Gairebé tot pista fàcil, excepte la pujada per la pista del Boixar, que tot i que està encimentada, té una pendent bastant potent.
Sortim del poble pel carrer Major i deixem l'Alberg La Font Lluny a l'esquerra. Una mica més amunt deixem la pista encimentada i seguim per una pista de terra que porta als Boverals i finalment ens retorna a la pista encimentada que puja al Boixar (PR-CV-75.4). En forta pujada seguim fins un trencall a l'esquerra que en baixada ens porta cap als masos, passant prop del Mas de l'Obaga i finalment fins el Mas de Jacinto, on passem per la font. Seguim per un corriol molt net que està assenyalat com la ruta dels Maquis i anem a parar ben a prop del Mas de la Pastora, tot i que no hi hem passat. La pista baixa cap al barranc, deixant el trencall del Mas d'en Riera a l'esquerra. Una petita pujada i ja divisem la Pobla, on arribem passant pel costat del safareig.
La volta no té cap dificultat, però la poso com a moderada per la forta pujada direcció al Boixar, no sigui que a algú se li acudeixi fer-ho amb la canalla.

Després de patir pujant per la pista encimentada que porta al Boixar, trobem trencall a l'esquerra

Petita barraca de camp, a prop del Mas de l'Obaga

El deixem a l'esquerra i passem pel costat del font i el pou