VOLTEBRE 1: L' Ametlla de Mar - Poblenou del Delta

Photo ofVOLTEBRE 1: L' Ametlla de Mar - Poblenou del Delta Photo ofVOLTEBRE 1: L' Ametlla de Mar - Poblenou del Delta Photo ofVOLTEBRE 1: L' Ametlla de Mar - Poblenou del Delta

-4 ft
November 29, 2021
May 2021

•   3.3 1 review

near l'Ametlla de Mar, Catalunya (España)

1ª ETAPA

Ametlla de Mar - Poblenou del Delta

Etapa inicial que recorre el litoral del Mediterrani i travessa el Parc Natural del Delta de l’Ebre, on es circula entre extensos camps d’arròs per pistes planes i carrils bici acondicionats.

Longitud: 64km
Desnivell acumulat: +120 m / -120 m
Exigència física: Moderada
Dificultat tècnica: Baixa
Ferm: terra 40% / asfalt 60%

Sortim de l’Ametlla per camins de servei asfaltats en paral·lel al litoral, obrint-nos pas entre vàries infraestructures del corredor del Mediterrani i el GR-92. Passem prop de diverses zones de bany abans d’accedir al nucli de l’Ampolla entre urbanitzacions.

Travessem la població i al sortir-hi agafem el passeig de l’Arenal. Al final d’aquest prenem un sender que ens fa passar just al costat de la Bassa de les Olles i on podem observar les muscleres del Fangar dins el mar. En aquesta part passem per diversos pontets i canals destinats al desaigüe i abans d’arribar al racó del Fangar, un cop arribem al port d’Illa de Mar, trenquem a la dreta per a dirigir-nos a Deltebre. Ho farem per camins i la carretera TV-3451, custodiats entre camps d’arròs i sèquies de rec.

Creuem la població fins a tocar el riu Ebre i pel seu passeig fins al pont que uneix Deltebre i St. Jaume d’Enveja, canviant aquí de comarca i fent entrada al Montsià. L’últim tram abans de Poblenou del Delta passa per l’hemisferi dret del riu, que ens apropa per un carril bici a l’antiga desembocadura de la Gola del Migjorn, actualment tapada per sediments. El següent tram pot fer-se feixuc depenent de l’estat de la sorra de la mar, ja que ens tocarà pedalar per una platja infinita més enllà de la platja dels Eucaliptus. Si busquem l’arena vora la mar, la sorra és més compacta i no costa tant de pedalar com per la sorra fina. Abans de la barra del Trabucador trenquem per un altre carril bici i voregem la llacuna de la Tancada accedint directament al poble. En aquesta zona gaudireu amb vistes dels seus extensos camps d’arròs, la posta de sol per darrera la Serra del Montsià i a les seves llacunes, l’activitat pròpia de les aus que hi habiten.

• Photo of Albert Canyamars
    Albert Canyamars Apr 15, 2023

Segon dia de ruta. Recorregut molt planer però degut al vent incessable s'ha fet molt llarga. Actualment la banda dels aiguamolls, passat Deltebre, cal anar modificant el track donat que part del recorregut no es pot transitar degut a la nidificació. Tampoc es pot apreciar els arrosars per l'època de l'any i la sequera implacable

• Photo of paulench
    paulench Apr 15, 2023

Bones, avui hauràs patit de valent amb el vent. Zona molt exposada durant tot el recorregut que no dona treva en cap moment. En quan al que dius de nidificació, no se quina zona concreta vols dir, he passat varies vegades i mai he tingut cap problema. Si no sempre pots anar a la vora del mar i esquivar les sortides d’aigua pels ponts. Pel que fa als camps d’arròs, mala època, millor vindre a l’estiu, de cara al setembre fan la sega. Gràcies per deixar la teva opinió