Volta per l'Obac des de Rellinars

September 11, 2021
April 2021

near Rellinars, Catalunya (España)

[CA]: Volta per l’Obac des de Rellinars.
Ruta circular de bicicleta de muntanya que comença i acaba a la població de Rellinars i ens descobreix els diversos punts d’interès naturals i històrics del seu entorn. Des de Rellinars avancem en direcció E cap a les fonts de Carlets i de Saiola. Passem pel collet dels Pals i virem cap al S fins a la Casa Nova de l’Obac -un centre d’interpretació ambiental situat en una antic mas recuperat-. Des d’aquest punt tornem a avançar cap a orient i passem a tocar de les coves de les Foradades. Descendim suaument en direcció S fins a la font del Troncó, el torrent de Gaià i la font i la casa del Guitard. A partir d’aquí tornem a enfilar-nos i avancem per la carena de la Pineda ja de tornada cap a Rellinars. Fem l’últim tram de la ruta per l’interior del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

[ES]: Vuelta por el Obac desde Rellinars.
Ruta circular de bicicleta de montaña que empieza y finaliza en la población de Rellinars y nos descubre los diversos puntos de interés naturales e históricos de su entorno. Desde Rellinars avanzamos en dirección E hacia las fuentes de Carlets y de Saiola. Pasamos por el collado de Pals y viramos hacia el S hasta la Casa Nova de l’Obac -un centro de interpretación ambiental situado en una antigua masía recuperada-. Desde este punto volvemos a orientarnos hacia oriente y pasamos junto a las cuevas de Les Foradades. Descendemos suavemente en dirección S hasta la fuente del Troncó, el torrente de Gaià y la fuente y la casa del Guitard. A partir de aquí volvemos a ascender y avanzamos por la cresta de la Pineda ya de vuelta hacia Rellinars. Hacemos el último tramo de la ruta por el interior del Parque Natural de Sant Llorenç del Munt y l'Obac.

[EN]: Route around El Obac from Rellinars.
Circular mountain bike route that starts and ends in the town of Rellinars and takes in the various natural and historical points of interest in the surrounding area.From Rellinars we head in an easterly direction towards the Carlets and Saiola springs. We continue to the Pals pass and we turn south to Casa Nova de l’Obac -an environmental interpretation center located in an old restored farmhouse-. From this point you head east again and pass by the caves of Les Foradades. We descend slowly in direction S until the Troncó spring, the Gaià torrent and Guitard source and farmhouse. From here we go up again and advance along the ridge of La Pineda on our way back to Rellinars. This is the last stretch of the route through the interior of the Sant Llorenç del Munt and l'Obac Natural Park.

[FR] : Circuit entre Rellinars et El Obac.
Circuit VTT circulaire qui commence et se termine dans la ville de Rellinars et nous fait découvrir les différents points d'intérêt naturels et historiques des environs. De Rellinars, nous nous dirigeons dans la direction Est vers les sources Carlets et Saiola. Nous passons par le col de Pals et tournons vers le Sud jusqu'à la Casa Nova de l'Obac, un centre d'interprétation de l'environnement situé dans une ancienne ferme restaurée. À partir de là, nous nous orientons à nouveau vers l'Est et passons par les grottes des Foradades. Nous descendons doucement en direction du Sud jusqu'à la source Troncó, le ruisseau Gaià et la source et la maison Guitard. Depuis ce point-là, nous remontons et avançons le long de la crête de Pineda sur le chemin du retour vers Rellinars. Nous effectuons la dernière section de l'itinéraire en traversant le parc naturel de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.