Volta per Can Canyameres, la Torre Roja, Guanta i Togores

Photo ofVolta per Can Canyameres, la Torre Roja, Guanta i Togores Photo ofVolta per Can Canyameres, la Torre Roja, Guanta i Togores Photo ofVolta per Can Canyameres, la Torre Roja, Guanta i Togores

June 29, 2013
June 2013

near Sabadell, Catalunya (España)

Volta en BTT impressionant pels termes de Sabadell, Sentmenat, Caldes i Castellar, fonamentada en un altre track:

És una mica trenca-cames, amb constants pujades i baixades, sense excessiva complexitat.

En aquest cas, a diferència d'aquest altre track, partim de Sabadell i es puja fins a la Salut per a prendre el camí de la Serra de Sant Iscle fins al trencall del GR que porta a Can Canyameres. Passat Can Canyameres, relativament aprop de Sentmenat, el camí es fa difícil de seguir i travessa zones de vegetació densa, de manera que he hagut de seguir-lo a peu. Arribats a Sentmenat, es prenen els camins ramaders que porten a la Torre Marimon de Caldes.

El track continua una mica per dins de Caldes, tot i que es pot evitar si es pren la carretera que mena cap a la carretera de Sentmenat i el Roure Gros. Des del Roure Gros, es puja el camí de terra vermellosa fins al turó de la Torre Roja i es pot visitar aquest magnífic jaciment íber.

De baixada, arribats a Can Senosa, es continua cap a Guanta i es fa tota la pujada fins a arribar al trencall que mena fins a Castellar per la Serra Cavallera i la trialera dels cactus. Des de Castellar, es pot prendre qualsevol dels camins que porten de retorn a Sabadell, pel Ripoll, Togores o la Serra de Sant Iscle.

PictographRuins Altitude 522 ft

MAS ABANDONAT

Entre Sentmenat i Caldes. És immens. En el seu temps, devia de ser molt important.

TORRE ROJA

Jaciment arqueològic situat sobre l'antic poblat íber de la Torre Roja, sobre Caldes de Montbui. El jaciment va ser una de les ciutats ibèriques més importants del Vallès. L'assentament, poblat des del segle VI a.C. es va mantenir fins a finals del segle I a.C., mig segle més que la majoria de poblats ibers de Catalunya. Al jaciment s'observen clarament dues fases: l'ibera, compresa entre els segles VI i III a.C., i l'ibero-romana (segles II i I a.C.)

CAN SENOSA

Mas situat al terme de Sentmenat, a sota de Salt de Guanta.

PictographPicnic Altitude 592 ft

TORRE MARIMON

Més informació aquí: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4685215

• Photo of Luis BTT
    Luis BTT Jun 29, 2013

M'alegro que t'hagi agradat.El tros que comentes de CanCanyameres fa temps que no passo pq aquesta ruta la vaig fer el 2011. Gracies pels comentaris

• Photo of Enric Egea
    Enric Egea Jul 26, 2021

Només deixar Sentmenat cap a Pedra Santa, pujada amb molta vegetació al ser poc transitada. La resta de la ruta, fantàstica