Volta pels entorns de Llívia i Puigcerdà

August 26, 2021
August 2021

near Puigcerdà, Catalunya (España)

Ruta que, sortint de Puigcerdà, es dirigeix per pista asfaltada i carretera fins a Bourg-Madame. Travessem el poble i de seguida agafem el sender que va arran del riu Segre. Sortim a la carretera que va d'Ix a Càldegues i la seguim fins a Onzès. Allà tornem al camí de terra, aquest a vegades una mica pedregós, fins a Llívia. Sense entrar al nucli urbà (tot i que val la pena fer-hi una visita), ens dirigim al nucli de Gorguja Petita, de nou per una pista asfaltada. Deixem aquest nucli per una pista de terra i rocs en lleugera pujada que en porta a l'aeròdrom de Sallagosa. El voregem i sortim a la carretera nacional. Compte en creuar-la! Travessem el nucli de Llous (del municipi de Santa Llocaia) i anem a buscar un sender que, tot carenejant i salvant els petits recs que hi ha per la zona, ens portarà a Naüja. Aquí tenim la possibilitat d'anar a Osseja per carretera (tal com surt al track) o seguir per un camí de rocs i terra més estret, que surt de prop de l'església de Naüja, que ens deixarà al costat de l'estació d'Osseja del tren groc. Des d'aquí, baixem cap a Palau i Age per pista asfaltada i tornem a Bourg-Madame per camí de terra per acabar de nou a Puigcerdà. Volta senzilla i però complerta per la varietat de camins i llocs per on passa.