Photo ofVolta pel Capcir, des de Montlluís a Coll de Creu, per Puig de la Tossa i Coll del Torn Photo ofVolta pel Capcir, des de Montlluís a Coll de Creu, per Puig de la Tossa i Coll del Torn Photo ofVolta pel Capcir, des de Montlluís a Coll de Creu, per Puig de la Tossa i Coll del Torn

October 18, 2021
October 2021

near Mont-Louis, Occitanie (France)

Ruta sense cap dificultat tècnica, per pistes i camins en bon estat, sense pendents importants, pero continuades, ja que fem un desnivell acumulat d'uns 900 m.
Sortim de Montlluís per la N116 i al cap d'un parell de km anem a l'esquerra per la carretera del Pla de l'Ous, que passa per sobre de Fetges. Un km i mig més, i agafem a l'esquerra una pista de terra que puja fins a una pista asfaltada que seguim a la dreta i arribem al camp de tir militar, on trobem uns tancs de la segona guerra fets pols i abandonats, suposem que per donar "ambient" a les pràctiques de tir dels militars. Seguim la pista asfaltada fins al Coll de Brilles on baixem per la dreta per una pista de terra que aboca a una altra pista ampla que seguim cap a la dreta uns 5 km i que va planejant fins que baixa una mica al final per arribar a un mirador espectacular a 1.750 m d'altitud, des d'on es veu el massís del Canigó, la vall del Tét, el poble d'Oleta, fins a veure, en dies clars, la plana del Rosselló i el mar. Girem cua, deixem la cruïlla per on hem baixat i al cap de poc arribem al Coll de la Llosa. Travessem la carretera per agafar a l'esquerra una bonica pista durant uns 6 km, i que s'enfila suaument fins al Coll del Torn, i baixa una mica per arribar al cap d'un moment al Refugi del Coll del Torn, a 1.780 m, on ens aturem a dinar. Seguim després la pista que en 4,2 km ens baixa suaument per boscos de pi roig i pi negre fins al Coll de Creu, amb bones vistes sobre la plana de Matamala i el llac. Al coll, baixem a l'esquerra per la carretera asfaltada, i als dos km sortim a l'esquerra per un camí de terra que puja una mica i després baixa fins a la presa del llac de Matamala. Seguim a l'esquerra pel carrer de la vora del llac i ens enfilem després fins a la carretera D118 que seguim a la dreta fins al Coll de la Quillana, on seguim a la dreta per la D32f durant 1,4 km per agafar a l'esquerra la carretera estreta D32 que ens baixa fins a La Llagona. Seguim uns pocs metres la D118 a la dreta i sortim a l'esquerra per un camí que segueix més o menys paral·lel a la carretera i que ens porta directament on hem deixat els cotxes, a Montlluís.

2 Montlluís, el Carlit i els Perics

Photo of3 Montlluís, La Llagona i els Perics Photo of3 Montlluís, La Llagona i els Perics Photo of3 Montlluís, La Llagona i els Perics

3 Montlluís, La Llagona i els Perics

Photo of4 Montlluís, La Tosa d'Alp, el Penyes Altes, Moixeró, Pedraforca, Serra del Cadí Photo of4 Montlluís, La Tosa d'Alp, el Penyes Altes, Moixeró, Pedraforca, Serra del Cadí