VOLTA EN BTT ALS LLACS DEL CAPCIR

January 14, 2013
August 2012

near Les Angles, Languedoc-Roussillon (France)

VOLTA EN BTT ALS LLACS DEL CAPCIR

ELS- ANGLES-FORMIGUERES-SERRA DE MAURY -REFUGI I LLACS DE CAMPORRELLS-LA BALMETA LLAC D'AUDE I ELS ANGLES

El Capcir és un altiplà de la Catalunya Nord, rodejat per els Perics i el Carlit per un cantó i per la Serra de Madres per l'altra. Els itineraris en BTT són més que nombrosos i de tots nivells,i permeteran disfrutar sigui quin sigui el nivell de cadascú.

El "Conseil General Pyrenees orientals" ha editat dues miniguies amb 32 itineraris ben senyalitzats. Més informació a: www.capcir-pyrenees.com.

Aquest itinerari però permet recorrer paratges que normalment no són habituals anar amb BTT. Anirem fins a dalt de la Serra de Maury, a més de 2400 m, passarem per els Llacs i refugi de Camporrells, planejarem per sota dels Pics Perics fins a la Balmeta i finalment arribarem al Llac d'Aude, on neix el mític riu del mateix nom que travessa tot el Païs Catar.

Hi ha dos trams molt ciclabes, dels Angles al Refugi de Camporrells i A partir del Llac d'Aude, del refugi de Camporrells al llac d'Aude com he dit hi ha trams no pensats per anar en bici, i moltes vegades haurem de baixar perque ens haurem trobar simplement una pedra o un catxo arrel i alguna pujada difícilment la podrem fer tota amb el cul al selló.

Tot i així, l'espectacularitat del paisatge compensarà de sobre aquests inconvenients.

La dificultat de la ruta l' he catalogada de difícil, el desnivell del GPS va marcar 1040 m positius i 35,88 km de recorregut , encara que el meu altímetre marcaba més desnivell, i el contaquilòmetres 36,96 km.

Breu resum de la ruta:

Sortim de la Maison du Turisme dels Angles cap a Formigueres, jo recomano sortir de nit o a l'alba, així podrem gaudir de la sortida del sol i de la possibilitat de trobar-nos cérvols, cabirols o alguna guineu abans de que es retirin de la seva jornada nocturna.

Un cop a Formigueres prenem el circuit de BTT nº 4 fins a l'estació de Ski, allà seguim la pista que va a Camporrells, aquest és potser el troç més dur ja que presenta el desnivell continuu més gran i és tot pista.

Just al arribar a dalt, deixem la pista per arribar a dalt de tot de la Serra de Maury , el punt més alt de l'itinerari 2428 m. Les vistes en aquest punt sobre els Llacs de Camporrels, els Perics i el Carlit són impressionants. Baixem per radera (hi haurà qui ho fagi tot dalt del selló hi altres només un troç) fins a la pista que ens portarà al refugi de Camporrels i l'Estany del Mig. És un magnífic lloc per parar i esmorzar.

Després prenem el camí que passant per sota dels Perics i un petit estanyet ens portarà a la Cabana de la Balmeta. Aquest tram forma part del Tour del Capcir, és un tram sense gaires pujades amb algun roc que ens farà baixar de la bici, però que val la pena fer tranquilament disfrutant del paisatge.

Un cop a la cabana de la Balmeta continuem el camí que ens portaria a les Bolleses però en menys de 500 m el deixem seguint els cartells de "Boucle de la Balmeta" "Boucle Llac d' Aude", aquí alguns trams són ciclables altres no tant, i alguna pujada potser no la podrem fer tota dalt de la bici.
Passarem per algun cau de Marmotes (amb sort les veurem) i arribarem al Llac d' Aude. Després del Llac d' Aude seguirem estrets corriols i quan trobem un fil elètric els deixarem i girarem cap a la dreta per un pas de peatons (compte amb el fil elèctric perque per desgràcia puc assegurar l'enrampada no és petita) fem un petit troç força tècnic fins arribar a una pista que ens portarà al Parc Animalier o Pla de Mir.

Desde el Pla de Mir agafarem el circuit de BTT nº 14, farem un bonic descens per el bosc fins a la carretera i tot seguit arribarem al punt de partida.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

• cbv76 Jul 22, 2013

Hola Cesc,
    aquest cap de setmana hem fet aquesta sortida, amb alguna variant en la pujada desde les angles. Per evitar la carretera vam anar per pistes passant per la Lladura i vam arribar just directes a sobre de l´estació de formigueres, així que no vam passar tampoc pel poble de Formigueres.
    Pujada preciosa amb el seu punt culminant a sobre dels llacs de Camporells i el seu refugi.

Això si, OJU!! amb la ruta a partir del refugi de Camporells, molt poc ciclable fins que agafes la pista de després del llac d´Aude. Amb això de molt poc, vull dir que excepte un tram que arriba a la cabana de la Balmeta no pots estar més d´un minut sobre de la bici, tenint que portajar-la moltíssims trams. Veient els gràfics del meu GPS de velocitat, puc dir que vam pujar i baixar de la bici unes 30 vegades....crec que amb la següent dada queda tot resumit:

- temps del tram de pujada (de les angles, 1670m a Serra de Maury 2425m): 2 hores 45 minuts
    - temps del tram de baixada: 3 horas 15 minuts

creiem necessària aquesta apreciació pq nosaltres amb la descripció que vas fer de la ruta ens esperavem baixar-nos puntualment de la bici i no tantíssimes vegades.
    Crec que per una ruta tant maca s´ha de buscar un retorn ciclable per a poder-la gaudir del tot. L´endemà teniem mal de braços i no de cames!!!
    De totes maneres, ens va valer la pena.

gràcies

• Photo of Cesc Cots
    Cesc Cots Jul 22, 2013

Hola, sí, desde el refugi de Camporrells al Llac d'Aude hi ha veritablement molt trams on has de baixar, per això és una sortida a fer amb calma, si no el continuu baixar i pujar de a bici pot estressar. Si es vol tornar per el Llac d'Aude no hi ha masses alternatives, que aquest camí.

Penso però que l'espectacularitat del paisatge ho compensa.

Seguint el teu consell he modificat el text perque la gent sigui concient de dificultat de la ciclabilitat del tram del -refugi de Camporrells al Llac d'Aude.

Gràcies per el comentari !!!

• Photo of Ecub
    Ecub Jul 28, 2014

Una ruta espectacular!! Sembla impossible poguer anar amb btt per les faldilles d'aquestes muntanyes!! Si que és veritat que hi ha mots trams que has de pujar i baixar de la bici continuament, però nosaltres segons els comentaris l'esperàvem menys ciclable. De les millors que hem fet!

• Photo of Cesc Cots
    Cesc Cots Jul 28, 2014

Gràcies per els comentaris esticot, estic molt content que la disfrutessiu !!!

• Manel B Aug 24, 2019

Crec que no es pot considerar ruta BTT quan el 30% no és ciclable.
    Millor portar calçat de muntanya que de btt