Volta EH (4t dia): Legazpi- Zerain - Zegama - Coll Otzaurte - Altsasu

May 5, 2020
September 2019

near Olaberria, País Vasco (España)

Volta a Euskal Herria al nostre aire i planificada per nosaltres mateixos. En plan autogestió, ens portàvem bikepacking i alforges, i tot el què necessitàvem de roba, per cuinar i menjar.

Sortim de Legazpi en direcció Zegama, aquest dia va ser una improvització total, i ens vam guiar per orientació i Google maps. Sortint de Legazpi, agafem unes pistes fins arribar a un alt on contemplem tota la Serra d'Aizkorri. Feina molt bon dia, i va ser un moment preciòs perquè voliem arribar per pistes i veure la serra .Allà fem una volta perquè ens estem inventant la ruta i baixem per un corriol i una pista fins a Zerain i allà agafem el carril bici fins a Zegama. Des de Zegama seguim un tros del camí de Sant Jaume, ens perdem i seguim per una pista amb pujada infernal on al final és poc ciclable (ja ens ho va avisar una iaia d'una casa de pagès) i hem d'empenyer la bici.
Després busquem un camí emboscat de baixada entre matolls, però anem buscant el nostre camí. Finalment, tornem a la carretera i coronem per asfalt l'Alt Otzaurte, llavors baixem per la carretera vella fins a Altsasu, on són les festes del poble.