VOLTA CAPCIR-ALT CONFLENT (IBP:190)

Experts only
one day 4 hours 22 minutes
July 31, 2014
May 2013

near Matemale, Languedoc-Roussillon (France)

Fantàstica ruta circular que permet fer la volta completa al Capcir (regió del Pirineu francès a cavall entre la Cerdanya i el Conflent). La ruta combina diferents rutes del circuit de BTT existent en aquesta zona.
La dificultat ve determinada pel desnivell (superior al calculat per Wikiloc), el perfil (amb contínues pujades i baixades), pel fet que es treballa en alçada i per la dificultat de rodar pel terreny (pedres, arrels, herba, branques. etc.). A més, en l'època en que l'hem fet, encara en plè desglaç, la dificultat s'ha vist incrementada per la presència de molta aigua, fang i una bona quantitat de neu per sobre de cota 1.900m.
Hem dividit la ruta en 2 etapes:
ETAPA 1: Matemale-Les Angles-Refugi de Bernadi-Pla de Barres-Coll de la Perxa-Estació esquí Eyna Cambre d'Aze-La Cabanasse-Mont-Louis-Coll de la Llosa-Refugi Coll de Torn-Coll de Creu-Matemale.
ETAPA 2:Matemale-Coll de Creu-Puig de l'Orry-Refugi Oller-Refugi Pastoral de Becet-Puyvalador-Formigueres-Matemale.