Volta al Turbon

September 10, 2012
September 2012

near La Muria, Aragón (España)

Ruta circular al Turbon. Sortim de l´area recreativa a prop de la Muria i seguim direcció a Gabás fins arribar a Serrate, una vegada arribats en aquest poble, en comptes de seguir direcció a Les Viles del Turbon tal i com ens indica el track, anem fins a Villacarli, on hem encarregat a la casa Chus passar la nit, dormim els cinc en una casa rural regentada per la Sra. Trini, excel•lent el bon tracte rebut per aquesta amable família, a valgut la pena desviar-nos uns 6 quilometres per gaudir d´aquesta agradable estada. Al dia següent, per tal d´estalviar-nos la pista asfaltada de tornada a Serrate per continuar la ruta que deixarem el dia abans, decidim pujar directes seguint una canyada fins trobar el track al Cabo del Monter, hem tingut que fer un desnivell de 700 metres, la major part a peu amb forta pujada plena de pedres. Una vegada arribats al Cabo Monter, tornem a trobar el track i el seguim direcció al poble de Ballabriga i ja sense gaires mes problemes continuem fins tancar la ruta a La Muria.

Ruta amb forts desnivells i varis quilometres de pista asfaltada pero, amb tot i això interessant per a conèixer alguns poblets ubicats al voltant del Turbon i tambe alguns que altres indrets molt bonics. Bones vistes als Pirineus, com ara a la Serra de Chia, els Posets, els Pics d´Eriste.

Hem fet la ruta en dos dies, i en total hem estat unes 9 hores en moviment.