Volta al Tourmalet, variant 'Pedals de Tourmalet

Photo ofVolta al Tourmalet, variant 'Pedals de Tourmalet Photo ofVolta al Tourmalet, variant 'Pedals de Tourmalet Photo ofVolta al Tourmalet, variant 'Pedals de Tourmalet

4 days 4 hours 9 minutes
August 2, 2015
July 2015

near Marsous, Région Midi-Pyrénées (France)

Aquesta travessa comença al peu del cèlebre coll de Soulor, a la vall d'Azun,a la bonica població dels Hautes-Pyréneés d'Arrens-Marsous. La ruta transcórre per les prestigioses valls dels Alts Pirineus recorrent la vall d'Azun a través de boscos, prats i granges. La primera pujada del primer dia, contundent i sense treva, pronostica de bon principi el caire d'aquesta travessa. De la vall d'Azun ens endinsarem per la plana que arriba fins a Bàgneres de Bigorre que per culpa de la climatologia vam decidir variar el recorregut de la " Pedals du Tourmalet" i arribar-hi per carretera. De Bagneres arribem a la Vall de Campan ( St. Marie Campan) just abans d'afrontar el Col du Tourmalet. Impacta l'ambient d'alta muntanya i la munió de ciclistes que pugen i baixen el coll d'Aspin, Tourmalet, etc. com si res!!! Després d'assoli l'emblemàtic Tourmalet, per carretera, baixem al " Pays du Toy" per un corriol ( GR-10) simpàtic i entretingut cap a la bonica Luz-St.Saveur, porta oberta a Gavarnie i el Parc Nacional, sense oblidar la Vall de Cauterets i les seves grans cascades. De Luz enfilem cap a les pistes de Luz-Ardiden i el Coll du Riou ( 1948 mtes) per baixar cap a Cauterets per un Gr-10 moolt entretingut però assequible. De Cauterets tornarem a Arrens pel carril Bici que mena a Lourdes. Prenent carreteres secundàries que travessen poblets petits i encantadors com St.Savin, Bun, Sireix..Aucun. Per retornar al nostra punt de partida.
Els descensos del Tourmalet sota l'ull atent del Pic du midi i del coll de Riou son, possiblement, l'essencia d'aquesta travessa. Resumint hi trobareu de tot: pujades agradables, camins...carreteres pintoresques i pobles tranquils...ah i una gastronomia peculiar!
Nosaltres la travessa la vam fer amb cinc dies combinant la ruta de la " Pedals du Tourmalet" i carretera que va ser una molt bona escapatòria pels dies grisos i plujosos!!

• Photo of genic
    genic Aug 31, 2015

Felicitats!!!

• pits25 Nov 17, 2015

Hola, quin mapa o mapes ens recomanes per la ruta? On vau fer nit?
    Gracies

• Photo of camarroig123
    camarroig123 Nov 18, 2015

bona nit!!!
    La primera nit la varem passar a Lourdes, 2n st marie Campan, 3rLuz-st-saveur i l'ultim dia a Cauterets