Volta al Capcir

June 26, 2022
June 2022

near Les Angles, Occitanie (France)

Una bona volta per la Comarca del Capcir. A l'estiu sempre ve de gust voltar per aquests boscos frescos, fronterers per l'est amb el Conflent i per l'oest amb l'alta Cerdanya.

Aquest cop fem una circular força completa engegant des del llac de Balcère, en direcció contrària a les agulles del rellotge. La primera part amb pujades llargues i progressives, passem per les Angles i per el laberíntic bosc de pi negre en direcció a Bolquera. Descendim a Montlluís i tornem a pujar cap a la zona militar fins a sortir al Coll de la Llosa. Tot aquest primer tram combina pistes en força bon estat, algun petit tram de corriol i també trams d'asfalt.

A partir d’aquest punt anem resseguint gairebé per la carena tot el recorregut est de la volta. Tenim sempre bones vistes per sobre dels llacs de Matamala i Puigvalador. De tant en tant se’ns obre alguna finestra cap al Canigó que ens fa parar per badar una estona. Les pistes són sempre bones fins arribar aproximadament al quilòmetre 45. Allà agafem una pista secundària que ens porta al punt més alt de la volta, gairebé a 2 mil metres.
Hem de guardar energia perquè entrem a la part més trencacames del recorregut. El cansament acumulat també ens la fa més dura.

Comencem fent un corriol preciós que ens portarà pràcticament fins a baix a la presa del llac de Puigbalador. Creuem per la presa, pugem uns quants esgraons i comença el fi de festa. Fem un tram d’asfalt fins a Font Rabiosa, nom molt escaient per la pujada que ens ve. Tenim unes pistes més trencades i dures amb algun corriol de baixada que ens les va enllaçant. Passat Formiguera ja agafem una última pujada més constant fins arribar al punt d'inici.

Posem difícil per culpa dels últims 15-20 quilòmetres. Si volguéssim podríem baixar a Puigbalador seguint la pista principal i retallar els trams trenca-cames finals. Evitaríem els corriols. En aquest cas posaríem moderat.
Visita obligada a l'estiu! el Capcir mai deixa indiferent!!