Volta agònica al pantà de Boadella.

February 23, 2018
February 2018

near Arnera, Catalunya (España)

DADES:

Distància: 27km.
Desnivell: +/- 750m (segons el BaseCamp).
Temps: 3:05h (2:48h en moviment).
IBP index: 64.

DESCRIPCIÓ:

Dia d'aquells que vols treure la bici a passejar però que no ho acabes de veure clar. La idea era fer el track penjat per l'hotel "la central" que fa la volta al pantà en 28 km. Al final es deixa el cotxe una mica avall i aprofitant que el pantà està força baix es busca una ruta alternativa a menys alçada.

Així doncs el punt de sortida és una pista amb un cartell que indica St Llorenç de la muga 12km... En resum: volta de merda! on en part s'ha aconseguit el que es buscava aquest matí: "sortir de la zona de confort" i al final aquesta ruta ha sigut com la "tempesta perfecta" de totes aquelles merdes que per separat no em molesten excessivament però que juntes avui s'han convertit en una mena d'agonia infecte. Al final el millor record de la ruta és quan a 3-4km de la central agafes de nou el camí asfaltat i sents com et susurra que "això ja s'acaba". La cirereta del pastís hagués sigut caure de la bici o que un gavatxo tot follat tornant de la seva estada "romàntica" a la central m'hagués atropellat!

És un itinerari amb algun tram força tècnic, amb pujades i baixades constants, algun tram amb terreny relativament trencat, camins de merda oberts amb tisores de tallar les ungles de tres pams d'ample i arbres caiguts plens de nius de processionària, senyalització inexistent en gran part del recorregut i on el joc mental avui ha fallat.

Com és possible que un itinerari senyalitzat amb un cartell "Sant Llorenç de la Muga 12km 4h a peu" no hi hagi cap altra merda d'indicació tot i trobar sis mil milions de pistes i bifurcacions que es van creuant? Com merdes pots seguir un camí així? Fins al quilòmetre 5-6 no s'ha vist un altre cartell (que en certa manera hi he arribat per atzar) on deia "Sant Llorenç de la muga / pla d'amigo i una fletxa". Visca la senyalització dels itineraris de la comarca!

Al final amb la tontería hagués sigut més fàcil seguir el track original que no inventar-ne un altre a base de triar encreuaments a l'atzar o en funció de "cap on més o menys cau Sant Llorenç"...

Basura d'itinerari d'orientació fins a trobar el track de la central cap al quilòmetre 7 (que coincideix amb el meu itinerari 4x4 de Maçanet a Sant Llorenç).

Al deixar la carretera de Darnius s'agafen un parell de corriols amb força xaragall. Un cop passat el club nàutic hi ha un moment on el camí gira a la dreta en una mena de pujadeta i es segueix un camí de tres pams d'ample amb dos o tres arbres caiguts (...llegir el tros de la processionària...).

Potser si segueixes el track i saps on t'emmerdes (i més forma física i nivell que jo o vas acompanyat) pots disfrutar aquest itinerari... però liar-se per la primera part del recorregut sense mapa o GPS pot ser bastant frustrant.