Volta a Montserrat des d´ Olesa

July 25, 2012
April 2012

near Olesa de Montserrat, Catalunya (España)

Olesa- Esparreguera- Collbató- Can Jorba- El Castell- Coll de Guirló. No arribem pas a Can Massana i la carretera, seguim la GR direcció Monestir ( a peu , malgrat que es podria ciclar un tram, per tal de no destorbar els senderistes) Envistes impressionants, sota la Cadireta d´ Agulles . Quan veiem marques de PR , i una pintada a les pedres " a la carretera ", baixem per un pendent un xic exagerat, fins que podem pujar a la bici per sortir a l´ asfalt. Amb una mica de traça, la bici frenada del davant ens farà la funció dels bastons per ajudar-nos a baixar .

Anem un xic per carretera fins que encetem una llarga baixada fins l´Ermita de Sant Pere. Passat Marganell, farem un curt tram a peu per creuar la riera ( molt bonic, la pista que volia agafar està barrada , amb un rètol " Perill Abelles!!!! ) . Ens arribem a Sant Esteve de Marganell i ens desviem una mica cap a la gran masia de Can Font per gaudir una de les millors panoràmiques de Montserrat ( foto 4) . Per una carretereta fem l´enllaç amb la pista de la Calsina, baixem fins a Monistrol i per la pista del Llobregat retornem a Olesa.

Notes : Ruta durilla amb el plus de dificultat de carregar la bici pel bell mig de Montserrat, malgrat que l´ esforç paga la pena per les panoràmiques. Versió particular de la " Portals " molt racomanable si no ens agraden les romeries .....

P.D. : La millor opció per anar d´ Olesa a la pista de Collbató es pel camí de les Bramones, el track fà cap al mig del poble però.... aquest cop vaig haver de travessar Esparreguera per tal de comprar quelcom per ganyipar .....