Volta a les Guilleries (4 etapes)

3 days 5 hours 8 minutes
July 9, 2023
May 2023

near Osor, Catalunya (España)

Aquesta ruta ens descobreix les Guilleries en la seva totalitat i un quelcom mes del seu voltant. Es una ruta de 4 dies que passa per tots el cims i llocs mes populars d’aquesta zona. Vàrem posar com inici i punt neuràlgic de la ruta la petita població de Osor des de on van sortir l’etapa 1 i 2. La veritat es que aquesta població pràcticament no te cap servei perquè el bar Can Sidro estava tancat, també el de la piscina i nomes el forn de pa i una botiga a l’entrada del poble eren l’unica opció.
En el nostre cas vàrem llogar una casa rural, Can Nanot https://www.cannanot.cat/ 100% recomanable, per els primers dos dies on teníem barbacoa i ens vàrem espavilar per sopar un dia i al següent vàrem anar a Angles que està a 10 min en cotxe a on si trobareu varies opcions. Nosaltres vàrem sopar a Cal Mariner bastant bé
https://som.angles.cat/turisme/actiu/bar-cal-mariner .
Anem pel que segurament mes us interessa, la ressenya d’aquesta sortida:

Etapa 1 Osor-Santa Barbara-Angles-Puig d’Afrou-Sant Gregori

Sortim de Osor per la carretera en direcció a Angles, pocs metres desprès agafem un camí a la dreta on hi ha un petit pont de pedra a l’esquerra per on pasa una riera. En aquest punt comença una llarga pujada de uns 12km amb algun descans i de vegades amb alguna rampa forta. En la seva part inicial el terreny es bastant compacte tipus Sauló però just desprès de un revolt mes tancat agafarem un trencall a l’esquerra on el camí es mes estret i mes pedregós. Aquest terreny pràcticament ens acompanyarà durant tota la pujada. Al coll de Ruscall hi ha un encreuament amb varies desviacions, en el nostre cas seguirem a l’esquerra on tenim un petit descans per afrontar la pujada final a l’ermita de Santa Bàrbara on hi ha algunes rampes curtes però intenses. Des de l’ermita podeu gaudir de les vistes de tota la comarca de la Selva i si teniu un bon dia veureu el mar amb molta claredat.
Desprès de l’ermita de Santa Bàrbara comença una llarga baixada fins la població d’Angles. El tipus de terreny continua essent pedregós el que fa que la baixada sigui una mica delicada si voleu anar ràpid perquè de vegades algunes pedres son realment grans i ens podem un gran ensurt.
Espero que no tingueu problemes però en el nostre cas vàrem tenir un problema mecànic durant la baixada i arribant a Angles vam tenir de buscar un botiga de bicis i la vàrem trobar ràpidament, Can Ribas, on vàrem ser atesos ràpid, molt bé i a i a mes a mes ens van solucionar l’averia per continuar la ruta.
De Angles marxem per la ruta del carrilet fins La Cellera del Ter on deixem el carrilet i endinsar-nos al bosc i comença a pujar al següent objectiu del dia, el cim del Puig d’Afrou. Les primeres rampes dins la població ja son fortes tot i que es van suavitzant els quasi 10km de pujada tenen unes rampes molt iguals quasi no hi ha descansos i la pujada es fa llarga. El tram final quan hem de deixar el camí principal per desviar-nos a l’esquerra hi ha la rampa mes forta. Al Puig d’Afrou hi ha la gran creu i de nou podeu tornar a veure tota la comarca de la Selva i també podeu mirar les vistes cap a la vall d’en Bas.
Desfem els darrers 500m per continuar la ruta cap el darrer i mes complicat objectiu del dia, l’ermita de Sant Gregori i la pedra Balladora. Son uns 3km de pujada però amb rampes molt fortes especialment desprès de la casa en runes on segurament tocarà posar peu a terra si es que no aneu amb bicis elèctriques i tot i així cal posar-se les piles per no posar peu a terra. AL final arribareu a una cruïlla per anar esquerra o dreta. A la dreta teniu la pedra jugadora que per mi no val la pena ni acostar-se perquè encara queden uns 500 m per arribar on hi ha una baixada forta que desprès s’ha de tornar a pujar i la pedra jugadora sota el meu punt de vista no val la pena perquè pedres a terra com aquesta en trobem a molts llocs de la muntanya. I si anem a l’esquerra trobem l’ermita de Sant Gregori, petit i ubicada en un lloc que no diu res. Amb això vull dir que si quan arribeu a la casa en runes no us ve de gust pujar fins aquí us podeu estalviar les pujades i seguir a la casa en runes recte. Ara bé es la vostre decisió perquè nosaltres vàrem pujar i opinem amb coneixem de causa.
I desprès de patir aquest darrer esforç, el mes dur de la jornada ens queden per davant un 10km de baixada ràpida molt divertida i ràpida fins Osor. En aquest cas el terreny de la baixada es mes favorable per anar ràpids amb mes seguretat i assolint menys riscos. Al final sortim a la carretera i els darrers metres on pel mateix tram del matí
Salut i força pedals.

Etapa 2 Osor-Santuari Mare de Deu del Coll-Sant Benet-Sant Andreu Bancells-Pont de la Malafogassa-Vilanova de Sau-Sant Feliuet-Tavernoles

La segona etapa es la mes dura de les etapes prevista en aquesta ruta, es la de major quilometratge i major desnivell acumulat.
Sortim de nou per la carretera però avui en direcció contraria a ahir, fem un parell de quilometres per arribar fins la pista que surt a la dreta i sense cap mena de descans va pujant fins el coll de Nafré durant uns 3km. Des de el coll de Nafré fins el santuari de la Mare de Deu del Coll continuarem la carretera durant uns 2.5 o 3km aproximadament. Des de el santuari teniu vistes de la població d’Osor i podreu agafar la perspectiva del desnivell acumulat en poca estona. Al Santuari encara no ha acabat la pujada, es un descans per afrontar 4km mes de pujada abans d’arribar fins Sant Benet. Al cim hi ha unes vistes de 360º, especialment destacables son les vistes al nord de la cinglera de Tavertet.
Si fins el cim ja portarem 12km fets i uns 800 o 900m de desnivell acumulat ara es el moment de baixar quasi 12km però no son com esteu pensant ràpids i directes, trobarem petites remuntades i cap a la meitat haurem d’estar molt atents per deixar el camí per agafar un corriol que surt a l’esquerra i no esta molt definit, es un tram una mica complicat i que s’haurà de caminar uns quants metres perquè hi ha algun arbre caigut i esta una mica tapat segons l’època de l’any que passeu. I al a seva part final abans de sortir de nou al camí es bastant tècnic.
Al voltant del quilòmetre 25 s’acaba la baixada i tornem a remuntar un 7km fins l’ermita de Sant Andreu de Bancells des de on començarà una llarga baixada per una pista en molt bon estat i es pot anar bastant ràpid que ens portarà al Pont de la Malafogassa. Seguim per l’altre costat del pont un caminet que de seguida deixarem a la dreta per agafar un corriol de pujada. La seva part inicial es complicada amb pedres i graons però a mida que es va avançant es va tornant mes cicable fins sortir a una carretera molt local per on arribarem a Vilanova de Sau. Primera població que passem desprès de mes de 40km i mes de 1500m de desnivell acumulats. A partir d’aquí el recorregut ja no te llargues pujades el recorregut es mes planer però encara queden rampes curtes algunes d’elles intenses amagades en els darrers quilometres.
Desprès de Vilanova de Sau anem cap el pantà de Sau que ara esta especialment vuit amb la sequera que estem patint. Si us fixeu be en el track estem literalment dins del pantà on van arribar per fer-nos les fotos però es ben veritat que si haguéssim volgut ens podríem haver acostat mes perquè encara hi havia un bon tros fins estar a prop de l’aigua. La carretera transcorre paral·lel.la al pantà fins arribar al mirador que esta sota el Parador Nacional de Vic. Des de aquí esta ben a prop el Monestir de Sant Pere de Casserres des de on es veu el meandre del riu, però vàrem assabentar-nos que per accedir a aquest punt s`ha de pagar i no vàrem anar.
A continuació del mirador hem de seguir per la carretera durant 5km fins Sant Pere Savassona on hi ha el camí que ens portarà a Sant Feliuet una ermita molt maca que esta dalt d’una pedra. L’accés dalt de l’ermita no es fàcil perquè no es pot arribar pedalant, la part inicial de l’accés es emes o menys cicable en funció de l’habilitat de cadascun de vosaltres i la part final uns 25 m es a peu, podeu aparcar la bici i pujar caminant o amb la bici a coll. Les vistes des de la pedra realment val la pena des de on veus el riu, la plana de Vic i les cingleres del pantà.
I per acabar la etapa reina de la ruta per les Guilleries nomes hem de tornar a la carretera per on hem arribat i fer un parell de quilometres mes fins a Tavèrnoles per descansar a l’hotel Nou Roquet https://sites.google.com/view/el-nou-roquet/ . L’hotel es molt senzill, suficient per dormir. Tot i que el restaurant on fan celebracions es molt sorollós però com estàs cansat no te n’assabentes gaire. El sopar i l’esmorcar de l’endemà el vàrem preferir fer a Can Janot https://consolepsp.com/restaurant-colomer-can-janot a 5min caminant des de l’hotel.
Salut i força pedals

Etapa 3 Tavèrnoles-Salt de la Minyona-Viladrau-Espinelves-Sant Hilari Sacalm

Sortim de Tavèrnoles per tornar a on eren ahir, just per agafar el camí que surt a l’altre de la carretera on hi ha l’entrada per anar a Sanfeliuet. O sigui que podeu des-fer el 2km finals de carretera o com alternativa hi ha la possibilitat de tornar al mateix punt seguint un GR que comença a prop de l’hotel. Ho explico així perquè podeu triar que preferiu fer tenint en compte que el gr es de pujada hi a la part final es complicada i s’ha de caminar.
Una vegada deixem la carretera hem de seguir la pista que a mida que avancem anem guanyant desnivell, també hi ha algun tram de baixada. Quan la pista arribi a la seva part mes alta, totalment fora del bosc estarem a sobre d’una cinglera des de on tenim unes vistes fantàstiques de les cingleres de Tavertet i la vall de Vilanova de Sau. Es el primer lloc del dia per gaudir. A continuació seguim la pista que aviat estarà encimentada i haurem d’afrontar una pujada molt forta e intensa abans d’arribar al segon punt interesant d’aquesta etapa, el Salt de La Minyona on de nou les vistes son fantàstiques.
Desprès d’aproximadament uns 9km de principalment pujar ara tocarà fer uns altres 9km majoritàriament de baixada o planejant. Seguim per la pista de ciment cap avall però heu d’estar molt atents per no passar de llarg el corriol per on hem de seguir que esta a l’esquerra de la pista.
L’inici del corriol sembla que serà molt complicat perquè es percebeix que baixar la cinglera no ha d’esser gens fàcil, però nomes els metres inicials son mes difícils desprès es bastant probable que ho feu sense grans dificultats. En la seva part central heu d’estar atents perquè no es fàcil seguir-lo perquè en una zona de grans llosses de pedres no es veu molt clara la seva traça. Passat el corriol tenim per davant grans trams de pista en bastant bon estat.
Quan passeu per sota de la C25 es pot dir que la baixada ja s’ha acabat i ara endavant tornem a remuntar metres tot i que com sempre i ja sabeu a la muntanya no tot es nomes pujar o baixar. Al voltant del quilòmetre 21 sortireu a una carretera per on farem uns 300m per agafar un trencall a l’esquerra que indica l’urbanització de les Guilleries a on arribarem per un corriol de pujada. Desprès de l’urbanització hi ha un tram de camí amb pujades mes fortes i per acabar en una baixada que surt a sota del pont de la C25, molt popular en el mon dels rallyes, es la corba de la Cantina que es va fer popular durant algunes edicions del rallye Catalunya per terres gironines.
Seguirem per la carretera quelcom menys de 2km per deixar-la per una camí a la dreta que surt pel costat d’una casa i que uns 5km mes tard arribarem a Viladrau. L’arribada a Viladrau es en pujada, especialment ja dintre del poble on hi ha una bona rampa. A Viladrau fem una parada per dinar i recuperar una mica les forces perquè encara tenim per davant la pujada mes forta d’aquesta etapa.
De Viladrau a Espinelves, següent poble de l’etapa, es quasi la seva totalitat de baixada on es pot gaudir bastant. Serà al peus d’Espinelves on comença la pujada i especialment a la sortida d’Espinelves es quant trobarem una pista que comença a inclinar-se sobretot en els quilometres inicials. En total son 4km de pista en molt bon estat però amb fotes rampes també. Hi una vegada acabada la pujada els darrers quilometres de l’etapa continuen transcorren per pistes bones entre plantacions de avets, molt típic de la zona. També passarem pel ben mig de l’hotel que te les cabanyes als arbres i poc a poc anirem baixant fins ja veure Sant Hilari de Sacalm.

Salut i força pedals

Etapa 4 Sant Hilari Sacalm+Sant Miquel de les Formigues+Osor

La darrera etapa es la mes curta però no per això no l’hem de menysprear perquè en la primera meitat de l’etapa ja hem fet pràcticament tot el desnivell.
Nomes arrencar a Sant Hilari de Sacalm ja tenint la primera pujada forta al darrer carrer del poble que ens portarà a les afores. Desprès vindrà una baixada per pista fins la carretera. Just una mica abans de sortir a la carretera a un costat passarem pel costat del pou de Glaç de la Font Picant. Per la carretera farem poc mes de 1km on seguirem per la pista que s’inicia a la dreta i des de aquí fins el cim de Sant Miquel de Solterra o també anomenat Sant Miquel de les Formigues, quan esteu al cim entendreu perquè, tot es pujada amb mes o menys pendent. Els primers 4km de pujada son els mes fàcils fins arribar a l’encreuament del desviament per accedir al cim. Des de l’encreuament fins el cim tenim 2km especialment el darrer quilòmetre que hem de deixar el camí per seguir un corriol que ja no es totalment cicable per la pendent i dificultats que trobarem com pedres i arrels. Ara bé, una vegada estem al cim ben aviat oblidarem la dificultat que hem sofert per arribar-hi perquè les vistes son esplèndides que ens donen la visió de 360º de les Guilleries i quasi poden resseguir tots el punts per on hem passat a les etapes anteriors.
Una vegada hem gaudit del paisatge i hem recuperat les forces i la respiració hem de desfer el camí fins l’encreuament. La baixada serà molt mes divertida pel corriol, tot i no poder-se fer totalment. I perquè ara farem al voltant de 9km continuats de baixada per camins sense gran dificultat. Seguidament farem una petita pujada de 3 o 4km fins la Taberna del Subirà. Passada la Taberna del Subirà deixarem la pista per seguir per un camí que va planejant amb petites pujades i baixades fins arribar a 4km del final on hi ha la darrera baixada amb les pendents mes fortes i a on podeu posar un molt bon ritme de baixada i a tope d’adrenalina.

Salut i força pedals.

Santuari Mare de Déu del Coll

El santuari de la Mare de Déu del Coll està situat a la banda nord de les Guilleries a 823 metres d'alçada en el coll que uneix els massissos de Sant Benet i Sant Gregori prop del Coll de Nafrè pas tradicional entre les valls d'Osor i Susqueda. Se situa al límit dels termes de Susqueda i Osor de manera que l'església i l'antiga casa prioral adossada a ponent són al municipi d'Osor i l'hostaleria i la plaça al de Susqueda.

PictographBridge Altitude 1,497 ft

Pont de Malafogassa

El Pont de Malafogassa està situat sobre la riera Major a 5 km del nucli de població de Vilanova de Sau (Osona) pel camí que surt de la rectoria; antic camí ral que unia Vic amb Girona. És un monument protegit com a bé cultural d'interès local. https://ca.wikipedia.org/wiki/Pont_de_Malafogassa%0D%0A

PictographRuins Altitude 2,425 ft

Cal Serrallonga

PictographProvisioning Altitude 1,301 ft

Bar Restaurant Can Sidro C/Major 3 Telf. 972 446 054 628 388 868 650 822 946 Cuina casolana i de temporada Esmorzars de forquilla, vermuts, dinars, berenars, sopars per encàrrec i menjar per emportar Obert cada dia de 8 a 18 hores

Santa Bàrbara

Santa Bàrbara és una muntanya de 852 metres que es troba al municipi d'Anglès a la comarca de la Selva. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic (referència 300100001 de l'ICGC).

St.Miquel de les Formigues

Sant Miquel de Solterra o Sant Miquel de les Formigues és una muntanya de 1.202 metres que es troba entre els municipis de Sant Hilari Sacalm i d'Osor a la Selva. Al cim hi ha una creu de ferro amb tres formigues que al·ludeixen a Sant Miquel de les Formigues i les restes del castell de Solterra i de la capella de Sant Miquel de Solterra. La creu s'aixeca sobre les restes d'una torre circular del castell. També hi ha les restes d'un antic vèrtex geodèsic (referència 298100002).

Sant Benet

Des d'aquí dalt el paisatge a contemplar és espectacular. El pantà de Susqueda jeu als nostres peus les cingleres de Collsacabra i Guilleries s'alcen majestuoses davant nostre i en dies clars podem observar nombrosos relleus a l'horitzó. Per facilitar-ne l'orientació fixarem la vista cap al nord tot fent una analogia amb les 12 hores de les agulles del rellotge on en primer terme trobem la cinglera del Far. A la posició que correspondria a les 2 h veiem la mar mediterrània i la Serra de les Alberes. La silueta de la Serra del Montseny la podem trobar a les 6 h Montserrat se'ns dibuixa a les 8 h i la Serra del Cadí apareix les 10 h. Gaudiu!

Sant Gregori

Sant Gregori d'Osor és una capella d'Osor (Selva) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. La Capella està ubicada en el cim de Sant Gregori de Turonal el qual limita els termes d'Osor i la Cellera de Ter. Es troba en un emplaçament privilegiat el qual proporciona unes magnífiques vistes al visitant. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Gregori_d'Osor

Puigdefrou

PictographRiver Altitude 1,312 ft

Riera_d´Osor

Salt de la Minyona

El Salt de la Minyona és un dels jaciments arqueològics que conformen el conjunt del Cingle Vermell a Vilanova de Sau; concretament el que es troba més al sud. La seva cronologia gira al voltant del Paleolític superior entorn del 15.000 i el 9.000 ANE. Es tracta d'un abric situat al peu d'un espadat de roca format per conglomerats vermellosos -característics de la zona en una àrea de bosc de pins i alzines sota una península que li dona nom. Segons el Doctor J. Estévez de la Universitat Autònoma de Barcelona tocant la paret de l'abric es localitzà una bancada de sediment de poca potència i extensió formada per l'acumulació de sorres arran de la descomposició de la cinglera i l'aportació eòlica. Els sediments dels altres jaciments de la zona presenten les mateixes característiques. La lítica que s'hi documenta estava tallada sobre suport de quars. Aquesta -segons J. Estévez juntament amb la fauna és semblant i associable cronològicament a la del Roc Del Migdia. El mateix investigador considera que el jaciment pot donar-se per exhaurit.

Sant Pere Savassona

Sant Pere de Savassona és una església romànica de Tavèrnoles (Osona) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

Sant Feliuet

Sant Feliu de Savassona està situada en un indret espectacular sobre una gran roca al centre d'un poblat ibèric. És un edifici format per una sola nau romànica que conserva l'absis rectangular lleugerament trapezoïdal a llevant d'època preromànica. La nau fa aproximadament 9 x 3 m i és coberta amb volta de canó. Consta de dos portals l'original al mur de migdia d'arc de mig punt adovellat i a ponent hi ha una porta de construcció posterior (segle xvi) amb una estrella salomònica inscrita dins un cercle a la dovella central. Al damunt hi ha un petit òcul i el capcer coronat per un campanar d'espadanya en el qual s'obren dos grans finestrals d'arc de mig punt que actualment no tenen campanes. És construïda amb pedres sense polir llevat d'alguns carreus dels angles i les obertures. La nau és coberta amb teules i els ràfecs són de lloses de pedra, element que es repeteix en el cobriment de l'absis. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Feliu_de_Savassona%0D%0A

Coll de Ruscall

En aquest estratègic coll coincidien el camins rals de Girona a Vic i el de Santa Coloma de Farners a Osor per tant era molt transitat per viatgers i traginers i darrera seu els bandolers. Tants devien ser els episodis de bandolerisme en el coll que va donar forma a la dita popular “A la Gironella i el Roscall si pot ser no hi aneu mai” evocant la perillositat del lloc. AI si hi havia bandolers no podia pas faltar-hi el rei de les Guilleries, en Serrallonga, qui va cometre-hi diferents robatoris i assalts.

Coll_de_Nafré

PictographProvisioning Altitude -32,805 ft

%0D%0A%0D%0ALa Taverna del Subirà se localiza en el corazón de Guilleries un paraíso situado entre Sant Hilari Sacalm Osor i Santa Coloma de Farners. En este restaurante de montaña ofrecen una cocina tradicional catalana en un comedor rústico muy espacioso y acogedor. La originalidad de los platos sorprende a los más exigentes y curiosos. La cocina está llena de sabores y sensaciones donde destacan platos como el pica-pica del Subirà, els "tastets", el jabalí con castañas, el rabo de toro, el asado de ratafia, el arroz de montaña y el jabalí estofado. Se tienen que probar también las carnes a la brasa que son de gran calidad. Además disponen de un menú diario, un menú para niños, un menú para grupos y platos aptos para celíacos. También sirven desayunos de tenedor. El establecimiento tiene una nueva zona para animales, zona de parking privado, una zona para niños, una zona de bar y un servicio de comida para llevar. También disponen de espectáculos y música en directo según su calendario de eventos y de una terraza con vistas espectaculares. El restaurante abre de viernes a domingo para desayunar, comer y cenar (también está abierto en agosto y en navidad). Otros servicios por encargo. Se pueden realizar reservas por correo electrónico o por teléfono.

PictographBridge Altitude 1,004 ft

El Pont del Prat de les Hortes d'Osor és una obra d'Osor (Selva) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Aquest pont es pot datar en l'època medieval i moderna; segles XIV - XVII. Era un dels ponts de l'antic camí d'Osor i Sant Hilari a Anglès. Només servia per a persones, era un passera de barana baixa. https://ca.wikipedia.org/wiki/Pont_del_Prat_de_les_Hortes_d'Osor

PictographBridge Altitude 1,099 ft

Pont vell Osor

El Pont Vell és una obra d'Osor (Selva) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. El Pont Vell està ubicat al bell mig del nucli urbà, sobre la riera d'Osor, unint les dues parts del poble concretades en els carrers del Pont i de França respectivament. https://ca.wikipedia.org/wiki/Pont_Vell_(Osor)%0D%0A

PictographRuins Altitude 2,510 ft

El Ruscall

El_Ruscall

Sant Amanç

L'ermita de Sant Amanç és un santuari al veïnat de les Masies de Sant Amanç al municipi d'Anglès (la Selva). Aquesta edificació està catalogada com a patrimoni arquitectònic pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. L'aplec festiu de Sant Amanç se celebra a les darreries de setembre a l'ermita. Aquest aplec l'organitza la mateixa associació que s'encarrega de la restauració de l'ermita. https://ca.wikipedia.org/wiki/Ermita_de_Sant_Amanç_(Anglès)

PictographProvisioning Altitude 531 ft

Bar La Rutlla

Bon lloc per menjar a Anglès.

Botiga bicicletes

VArem tenir una averia i ens van atendre de maravella%2C ens van solucionr el problema i varem poder acabar la ruta.

Pedra jugadora

La Pedra Jugadora és una muntanya de 1.054 metres que es troba entre els municipis de La Cellera de Ter i d'Osor a la comarca de la Selva. Us podeu acostar per veure-ho per vosaltres mateixos, però no val la pena perquè no hi ha res visualment bonic. Realment es un coll sense cap vista.

PictographOvernight Altitude 1,096 ft

Can Nanot

Casa rural on varem estar molt bé. Va esser la nostra base a Osor.L'inici i final de la primera etapa i inici de la segona etapa. Molt bon tracte i molt recomanable. Te 6 llits dos d'ells dobles.

Deixem_la_carretera_d'Osor_a_Sant_Hilari_Sacalm

Corriol

Deixem el camí per agafar un corriol a l'esquerra molt poc visible. Aquest corriol està una mica brut de malessa. I també tocarà esquivar algun arbre tombat.

Sant Andreu Bancells

Sant Andreu de Bancells és una parròquia dins del terme de Vilanova de Sau a Osona. Rep el nom del Mas Bancells a l'entorn del qual va anar creixent el poblament. El primer esment del lloc data de 1101. L'església és del segle xi romànica amb restauracions del XVII. Situada al cor de les Guilleries, la seva població no ha ultrapassat gaire el centenar d'habitants. Essent el moment de la seva màxima esplendor a mitjans del segle xix quan va arribar a fregar les 200 ànimes en una trentena de masies. Actualment té una dotzena d'habitants que mantenen només 5 masos. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Andreu_de_Bancells

Corriol de pujada a la dreta

Deixem el camí per agafar un corriol estret i amb pedres de pujada. la primera part es mes complicada però a mida que avancem es cada vegada mes fàcil fins sortir a un camí asfaltat que ens portarà a Vilanova de Sau.

Vilanova de Sau

Santa Maria de Vilanova de Sau és una església d'origen romànic de Vilanova de Sau (Osona) protegida com a Bé Cultural d'Interès Local. https://ca.wikipedia.org/wiki/Santa_Maria_de_Vilanova_de_Sau

PictographPicnic Altitude 1,798 ft

Picnic Vilanova de Sau

Taules per parar, descansar i fer picnic.

PictographProvisioning Altitude 1,873 ft

Bon lloc per fer una paradeta i alimentar-se

PictographLake Altitude 1,404 ft

Pantà de Sau

El embalse de Sau es una pequeña infraestructura hidráulica española construida en el río Ter situada en el municipio de Vilanova de Sau, al pie del macizo de las Guilleries, en la comarca de Osona, provincia de Barcelona, Catalunya. https://es.wikipedia.org/wiki/Embalse_de_Sau

PictographPanorama Altitude -32,805 ft

Mirador Pantà de Sau

Mirador_Pantà_de_Sau

PictographOvernight Altitude 1,667 ft

Hotel el Nou Roquet

Hotel molt senzil suficient per passar la nit.

PictographProvisioning Altitude -32,805 ft

Per sopar i esmorçar varem preferir venir caminat%2C 5min%2C fins aquí.

Vistes Sau

LLoc a sobre de la cinglera des de on es pot admirar el pasitge on veiem als nostes peus Vilanova de sau i al fons el pantà de Sau i les cingleres de Tavertet. Es un lloc per gaudir de les vistes una estona

Deixar pista encimentada a l'esquerra

Atenció!! en aquest punt perquè la baixada es molt ràpida per la pista encimentada i es molt fàcil passar-se aquest corriol i desprès quan us adoneu tenir de remuntar bastanta distancia. Te pinta de ser un corriol molt complicat però no es així encara que l'entrada sembla difícil desprès es bastant mes fàcil tot i que requereix un mínim de tècnica arribant a esser fins i tot divertit.

PictographIntersection Altitude -32,805 ft

La Cantina

Lloc popular pels amants dels rallyes. Es va fer coneguda arrel del mundial de rallyes passes per aquest revolt.

Viladrau

A la plaça Major trobareu varies alternatives per recuperar forces.

Sant Vicenç d'Espinelves

Sant Vicenç d'Espinelves és una església romànica d'Espinelves (Osona) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. L'església de Sant Vicenç és un edifici de dues naus, cadascuna d'elles amb un absis semicircular i cobertes amb una volta de canó amb una capella lateral, que hi fou afegida més tardanament. El campanar de torre disposa de tres pisos. Les arcuacions cegues dels dos pisos inferiors del campanar acaben amb caps esculpits i un fris de dents de serra que evidencien que es tracta d'una obra de mitjans o finals del segle xii. Josep Puig i Cadafalch comprar aquest element amb el de Coaner, Sant Andreu de Llanars i Sant Jaume de Viladrover. https://ca.wikipedia.org/wiki/Sant_Vicenç_d'Espinelves

PictographOvernight Altitude 2,795 ft

Cabana a l'arbre

PictographOvernight Altitude 2,654 ft

Habitacions petites però molt ben cuidades i netes.%0D%0A%0D%0Ahttps://www.hotelripoll.com/es/

PictographRuins Altitude 2,280 ft

Pou_de_Glaç_font_Picant

PictographRuins Altitude 2,861 ft

A partir d'aquí comença la pujada de veritat, rampes molt fortes fins el final amb el terreny molt pedregós. Segur que serà inevitable posar el peu a terra i caminar una mica per tornar a intentar-ho.

Mare de Deu del Pedró

El Santuari de la Mare de Déu del Pedró és una església de Sant Hilari Sacalm (Selva). Edifici religiós orientat a ponent i situat dintre de l'agregat de Santa Margarida de Vallors. Té una sola nau rectangular i una edificació annexe construïda posteriorment i la sacristia. La coberta és a doble vessant en teula àrab. Porta d'entrada adovellada i en arc de mig punt i a cada costat una finestra amb àmpit brancal i llinda de pedra. A la part superior hi ha un ull de bou amb una reixa. Corona l'edifici un campanar d'espedanya. El més destacable són uns contraforts que hi ha a la part sud que semblen fets amb les pedres de l'antic temple. Els murs estan construïts amb carreus granítics mig escairats. https://www.bisbatvic.org/ca/santuari/santuari-de-la-mare-de-deu-del-pedro

• Photo of Tarres
    Tarres Jul 12, 2023

Gràcies per l'aplaudiment!! Espero els vostres comentaris.