Volta a l'empordanet

August 10, 2021
August 2021

near La Bolla, Catalunya (España)

Ruta que transcorre per pistes asfaltades i de terra en molt bon estat i que consta de dues parts força diferenciades: el primer tram, des de Flaçà a Palamós ens permet recórrer diferents llogarrets medievals de la zona, amb un especial interès en el castell de Púbol (que pertanyia a Dalí) i els nuclis de Corçà, la Bisbal d'Empordà i Fonteta. Un cop passats aquests nuclis, ens enfilem pel massís de les Gavarres resseguint la riera del Jonquet, que ens proporcionarà ombra mentre anem pujant. Un cop dalt, les vistes del mar són molt boniques i ja veiem Palamós als nostres peus. Només ens queda creuar Vall-llobrega i ja haurem arribat. La segona part de la ruta passa per la carretera que uneix Palamós amb Platja d'Aro, fora transitada especialment a l'estiu, però que en bona part es pot recórrer pels vials laterals i és poc el tros que cal fer per la carretera al costat dels cotxes. En general hi ha un bon voral, però en alguns punts, cal extremar la precaució. Un cop a Platja d'Aro, anem a buscar el camí del Ridaura, que remuntarem fins a Castell d'Aro, on enllacem amb la via verda del Carrilet. L'agafarem en direcció Girona i ens tocarà pedalar uns quants km, anant fent pujada suau i continuada, per la pista. Passarem per Santa Cristina d'Aro i Llagostera i seguirem fins a Cassà de la Selva. Un cop arribats en aquest poble, tombarem en direcció Campllong, per bones pistes asfaltades i de terra. Encara ens regalarem un tros de camí d'allò més bonic al costat de la riera de Gotarra, que ens conduirà a la pista que ens porta a Riudellots, punt final de la nostra ruta.