Vilassar de Mar -Argentona-Orrius-Cabrils- Vilassar de Mar

Photo ofVilassar de Mar -Argentona-Orrius-Cabrils- Vilassar de Mar Photo ofVilassar de Mar -Argentona-Orrius-Cabrils- Vilassar de Mar Photo ofVilassar de Mar -Argentona-Orrius-Cabrils- Vilassar de Mar

February 21, 2022
February 2022

near Vilassar de Mar, Catalunya (España)

Ruta circular per els municipis de Vilassar de Mar, Cabrera de Mar, Mataró, Argentona, Orrius, Vilassar de Dalt i altre cop Vilassar de Mar. La ruta la inciem des de Vilassar de Mar, des de on enfilem cap a Cabrera , al arribar a la 1a rotonda que trobem sortint de Vilassar , enfilem per l'antic Camí del Mig, fins a arribar a conectar amb el ramal de sortida de la C-31D
a camí del Mig. Al KM 3.7 de la nostra ruta , agafem un desviament que ens permet pasar per sota la C-31D, i ens deixa al Poligon Industrial del Cros, deixant la Masia de Can Vallescà Vell a l'esquerra tot sortint del petit tunel per el que ens hem desviat. Anem a buscar el Camí del Mig (Nou) que ens portarà a la rotonda del Cros, a on sortint per la carretera que puja fins a Argentona per el Marge esquerra de la Riera d'Argentona , nomès començar-la travesserem per la passarela que ens porta al marge dret de la Riera, on agafarem el camí que s'inicia en aquest punt i que ens portarà per rodejant l'empresa d'àrids que trobarem , fins a agafar el cami de les antigues vies del Tranvia d'Argentona a Mataró. Seguirem per aquest cami tot seguint el Marge dret de la Riera fins al KM 10, on la travessarem per on marca la foto del Waypont d'aquest kilometre. Aixì embocarem la Riera de Riudemeia , on travessant per la cruïlla que ens porta a la Urbanització Les Ginesteres, agafarem la pròpia riera de Riudemeia reseguint-la fins trobar un punt on fer-ho ja és molt dificultós on trobarem un trencall-rampa a la dreta que ens porta a un cami que la resegueix des de un punt més elevat , fins arribar a l'alçada de Can Freginals , on seguirem recte , NO a la dreta, i tot deixant a la dreta el Bell Racó , i tot seguint agafant un gir a la dreta entrarem al Parc de la Serralada Litoral, que ens portarà a passar per la Caseta d'aigues, rodejarem Can Boringues de Baix, fins arribar a un punt on trobarem l'entrada a Can Riudemia , finca i camí particular, que deixarem a la dreta per embocar una pista que começa en aquest punt , on toberm una indicació assenyalant la direcció cap a Orrius, ( hi ha un Cadenat al inici de la pista) aquí comença l'esforç de pujada, trobarem rampes fortes , curtes , i tobogants que ens aniran , tot seguint la ruta principal a portar al poligon industrial d'Orrius. Trobarem l'anomenat carrer Lleida , pujada asfaltada per el poligon fins al a cruïlla de la carretera de La Roca (BV-5106). L'agafarem de baixada (direcció Argentona) fins a tavessar la riera d'Orrius, on tant bob punt s'acaba el pont tenim el trencant per enfilar la Rambla d'Orrius , que va seguint la riera. Deixarem a la dreta el Poliesportiu Municipal Maria Bosca, per ana seguint la Rambla fins a arribar al "pontet" del torrent de Ca l'Elies, que tant pont punt el creuem, girarem a l'esquerra per enfilar per el camí que ens porta a la Pallota, on tobarem una cruïlla amb entrades a finques privades i l'embocadura de la pista de pujada (es la que queda més a la dreta). Aquesta pista ens portarà a trobar el Cami de Vilassar de Dalt a Sant Bartomeu, deixant a la nostra dreta gairebé al carrenar la Masia de Ca la Mort. Agafarem la pista , fins arribar a la cruïlla de Cal Camat Vell (Waypoint marcat a la ruta). A la cruïla agafarem el trencant de la dreta per enfilar cap al camp de tir i Ca l'Arcís. De Ca l'Arcís baixarem fins la Roca d'en Toni, on seguirem la pista baixant fins la Creu de Can Boquet, on en aquest Coll , trobarem la cruilla que ens dona diverses opcions de direcció cap a Vallromanes, Sant Mateu, Teia , Alella i Vilassar de Dalt . Agafarem la direcció de Vilassar de Dalt , d'on venim baixant cap a l'esquerra, i seguint la pista principal fins a entrar a l'Urbanització Sant Sebastià , o a l'ermita de ant Sebastià estarem al coll que separa Cabrils de Vilassar de Dalt.
Enfilarem la baixada cap a l'esquerra (Cabrils ) per arribar fins el pont que creua la Riera de Cabrils a l'alçada de la Benzinera , i tot enfilant cap a la dreta per la carretera BV-5022 de Cabrils a Vilassar de Mar arribarem al final de la nostra ruta circular.

PictographIntersection Altitude 312 ft

KM 10. Travesem la Riera d'Argentona per aquest punt per anar a embocar la de Riudemeia, per la seva desembocadura a la d'Argentona

Km 19. De la pista que ve de Sant Bartomeu pasem deixant a l'esquerra la Masia de Can Camat Vell, per enfilar cap a la dreta la ujada cap a Ca l'Arcís, punt mes alt de la ruta.