Photo ofVilallonga de Ter - Puig Fontlletera - Les Borregues - Coll de la Marrana - Mantet - Roc Colom - Costabona Photo ofVilallonga de Ter - Puig Fontlletera - Les Borregues - Coll de la Marrana - Mantet - Roc Colom - Costabona Photo ofVilallonga de Ter - Puig Fontlletera - Les Borregues - Coll de la Marrana - Mantet - Roc Colom - Costabona

Very difficult
July 20, 2020
July 2020

near Vilallonga de Ter, Catalunya (España)

Gran ruta de BTT per la carena de Fontlletera fins al Coll de la Marrana i per la Collada de Mantet fins al Costabona. Tot per sobre els 2000m. Baixada molt maca fins a Llanars.

La ruta s'inicia a Vilallonga de Ter, però es pot iniciar a Llanars.
Només començar la ruta agafem la pujada per asfalt fins a Tregurà i després la pista que continua que aniría a Ribes de Freser.
Agafem la pista que surt a la dreta direcció al Coll dels Tres Pics, on s'ha d'arrossegar al tram final la bici. Un cop al Coll, a la dreta tením el Balandrau, (una altre ruta que també tinc penjada) o a la dreta el Pic de Fontlletera. Ens penjem la bici a coll i amunt!!
Un cop al cim, les vistes són espectaculars, anem carenant direcció les Borregues amb trams a sobre la bici i en trams a peu.
A les Borregues també s'ha de pujar arrossegant la bici (també hi ha un bon tall).
Després de les Borregues, baixem una mica i vé un tram tècnic, típic corriol de caminar on hi han pedres que s'ha d'anar amb compte i on s'ha de pujar i baixar de la bici en ocasions.
Un cop passem per sota el Gra de Fajol, arribem a sota el Coll de la Marrana on l'herba dificulta la pujada però depenén el nivell es pot fer a cavall.
Un cop ens trobem al Coll de la Marrana, baixada molt guapa fins a Vallter, sobretot el primer tram que és més tècnic.
A Vallter 2000, podríem dir mitja ruta, aprofitem per avituallar-nos una mica i continuem pujant fins a Collada Mantet, tram de 15/20' amb la bici a coll.
Val molt la pena ja que un cop a Collada Mantet es tot ciclable fins a peu de Roc Colom per uns paratges molt macos.
A Roc Colom torna tocar arrossegar la bici uns 15' més, però val la pena ja que al cim visualitzem el Costabona, l'últim cim del dia. Hi ha l'opció de vorejar el Roc Colom i no pujar al cim.
La baixada del Roc Colom sense dificultat i cap al Coll de Pal, on aquí pots decidir anar cap a la Collada Fonda per la Solana o pujar fins el Costabona.
Jo vaig decidir aquesta segona opció i val molt la pena, al inici es pot fer a sobre la bici pero no gaire tram.
Després toca arrossegar la bici fins el cim.
Un cop al cim, ara ja només toca fer la baixada fins al Coll de Pal, i direcció Collada Fonda.
A Collada Fonda, pista avall direcció Espinavell per girar a la dreta no gaires metres després a una pista que han obert per agafar de seguida un corriol que va carenant direcció el Puig de St. Joan per baixar fins a la població de Llanars.
A Llanars carretera fins al cotxe a Vilallonga de Ter.
La ruta es exigent, amb molts trams a peu arrossegant la bici, però val molt la pena passar amb la BTT per aquests paratjes!