Vilallonga de Ter - Coll d'Ares - Coll Costabona

Photo ofVilallonga de Ter - Coll d'Ares - Coll Costabona Photo ofVilallonga de Ter - Coll d'Ares - Coll Costabona Photo ofVilallonga de Ter - Coll d'Ares - Coll Costabona

July 23, 2013
July 2013

near Vilallonga de Ter, Catalunya (España)

Vam sortir de Vilallonga de Ter, ja que aquell dia ens van allotjar al poble.

La ruta comença de baixada cap a Camprodon, però a partir d’aquí la inclinació fa un canvi a l’inversa. Primer pugem fins a Font-rubí per asfalt. Llavors per camins pedregosos i feixucs, arribem fins a Coll d’Ares.

Comencem el descens per la carretera, però ben aviat deixem l’asfalt per tornar a agafar camins i caminets que ens portaran al nostre primer cim, el Coll Pregon.

Aquí comencem un descens per un camí que has d’intuir d’entre la vegetació fins a Espinavell. Al poble, agafem la pista de pujada que ens portarà fins a Setcases.

Abans però, passem per la Collada Verda, a peus del Costabona. I abans que comenci a ploure, comencem el descens per la pista que ens porta fins poc abans del poble de Setcases, que travessem fins arribar al nostre punt de sortida, seixanta quilòmetres més tard.

Les vistes que trobem a la ruta són tan impressionants que no et deixen indiferent. Fins i tot pujant per la Collada Verda, a tanta alçada que fins i tot et costa respirar, dones una ullada al teu voltant i t’adones del que tenim.

Tota la ruta vas creuant passos canadencs, tanques, rierols ... i sempre et vas trobant bestiar, ja siguin vaques, cabres, cavalls ...