Photo ofVilalleons-Taradell-Seva-El Brull-Matagalls Xic-Font Pomereta-Bauma Trabucaires-Puig l´Agulla Photo ofVilalleons-Taradell-Seva-El Brull-Matagalls Xic-Font Pomereta-Bauma Trabucaires-Puig l´Agulla Photo ofVilalleons-Taradell-Seva-El Brull-Matagalls Xic-Font Pomereta-Bauma Trabucaires-Puig l´Agulla

January 22, 2014
January 2014

near Vilalleons, Catalunya (España)

Ruta que passa per la comarca d´Osona i una part pel Parc Natural del Montseny.

Hi trobem un xic de tot, pistes de bosc, camins, corriols i també algun tram de pista asfaltada.

Sortim de Vilalleons per carretera asfaltada direcció a Sant Julià de Vilatorta i a pocs metres agafem una cruïlla a ma esquerra que seguim per camí i corriols pel mig de granges i camps de bestiar fins arribar a Taradell, creuem tot el poble i agafem una pista que ens porta fins al bonic pont del Molí dels Horts, que passa per sobra el riu Gurri. Ara agafem un camí que s´enfila un xic fins arribar a Seva, seguim per pistes passant per la bonica casa de Figaroles, poc després, entrem al Parc Natural del Montseny, on seguim pistes, primer asfaltades i després de bosc fins arribar al Brull, havent visitat la bonica ermita de Sant Martí continuem la nostra ruta, seguim per pistes forestals i ja comencem a trobar les primeres rampes fortes de pujada, passem a prop del Matagalls Xic i poc desprès arribem a la font de la Pomereta. Continuem per pista, primer amb alguna pujadeta i desprès, de baixada fins a agafar la carretera asfaltada direcció a Taradell. Quan arribem al cap de província, poc desprès, deixem la carretera i a ma dreta enfilem per un camí que ens porta a la Bauma dels Trabucaires, trobem una cruïlla on deixem les bicis i a peu seguim un corriol a ma dreta 50 metres fins a la curiosa Bauma, tornem enrera on hem deixat les bicis i continuem pujant per un corriol molt brut de vegetació, pugem uns 500 metres de corriol a peu fins arribar a un camí més net, el seguim i poc desprès arribem al coll de Taradell, ara ja amb forta baixada seguim una pista que ens porta de nou a la carretera que va a Taradell, la creuem i tot seguint per pistes forestals, pugem un xic i després ja tot de baixada arribem de nou a Vilalleons.

Aquesta ruta es tota ciclable excepte el tros de corriol que va de la Bauma dels Trabucaires fins a prop del coll de Taradell, on el camí es molt brut i es té que fer a peu. Per tal d´evitar aquest tros de camí, es pot retornar uns 1.000 metres enrera i agafar un altre cami que trobarem a nostra ma esquerra i que ens pujara facilment al coll de Taradell des d´on podrem continuar pel nostre track sense cap problema.

El temps total en moviment ha set d´unes 5 hores.