Vilada-St. Jaume de Frontanyà-St. Sadurní de Rotgers

Photo ofVilada-St. Jaume de Frontanyà-St. Sadurní de Rotgers Photo ofVilada-St. Jaume de Frontanyà-St. Sadurní de Rotgers Photo ofVilada-St. Jaume de Frontanyà-St. Sadurní de Rotgers

September 20, 2022
September 2022

near Vilada, Catalunya (España)

Ruta sense cap dificultat tècnica, tota per pistes i camins en més o menys bon estat, però
totalment ciclables, amb trams amb pendents considerables i llargues (mes de 700 m de desnivell acumulat). Recorregut molt bonic, amb boscos, prats, vistes esplèndides i amb dues esglésies romàniques dignes de veure: Sant Jaume de Frontanyà i Sant Sadurní de Rotgers.

Sortim de Vilada per la carretera que s'enfila cap al Castell de l'Areny, i al cap de 2,5 km agafem a la dreta una pista que ens porta fins als Torrents i continua enfilant-se seguint la Riera de Cercosa fins al Coll de Barrers, on comença a baixar, passa pel Coll de les Lloberes i ens porta a la Mare de Déu dels Oms. Tirem un pèl enrere per continuar per la mateixa pista i al cap d'un moment aboquem a la carretera que va fins a Sant Jaume de Frontanyà. Estem una estona veient la bonica església, retrocedim per la mateixa carretera que hem vingut fins al trencall dels Oms, i seguim avall per la carretera, per sortir a l'esquerra al cap d'un moment per agafar un bonic camí que baixa seguint el Riu Merdançol, per tornar a sortir a la carretera al cap d'uns 1000 m. Seguim avall per la carretera uns 3 km i sortim a la dreta per la pista que s'enfila un pèl fins a Sant Sadurní de Rotgers. L'ermita/esglesieta és realment una meravella i ens hi estem una bona estona voltanla. Després, agafem un camí que baixa, amb trams fortets però sense dificultat, fins al camí que hem fet de pujada, una mica més avall dels Torrents. Seguim avall, desfent camí fins a Vilada, on dinem.