Vilada-PuigLluent-Sant Romà de la Clusa-Vilada

2 days 2 hours 23 minutes
January 16, 2021
December 2020

near Vilada, Catalunya (España)

Avui hem sortit de Vilada. Un col creuada la riera enfilem per la pista que surt just a l'esquerra. Deixem a la dreta el Gr de Borredà per seguir en direcció a Cal Tatxero. Anem fent un pujada progressiva fins al Santuari de Rotgers. Si ha plogut hi poden haver trossos molt enfangats. Del Santuari de Rotgers seguim endavant, aquest cop de baixada. De moment el camí és suau. Alguna pujadeta curta. Més endavant baixem altre vegada fins la riera, aquest cop sí per enfilar fins a les LLobateres. La pujada és llarga i s'hi ha plogut hem de pensar que durem 5 kilos més a la bici. Un cop al pla parem a esmorzar un bon Bull de Vilada. D'aqui fins al PuigLluent comença la forta pujada. és una pista que va ascendint a munt, progressivament dreta. Un cop a la carena agafem un caminet que la va caranejant. Tenim el PUIGlluent al davant però l'enfilarem per darrera. Agafem un corriol de pujada, que llevat algun troç és tot ciclable, això sí, amb fort pendent. Un cop a dalt les vistes son increibles. Tot una recomanació. Tornem endarrere per on hem vingut i agafem un corriol que se'n va cap a l'est. Poc després del filat surt un corriol cap avall, és un GR que només l'hem d'anar seguint i arribarem a Sant Romà de la Clusa. (hi ha un prat amb cavalls on es pert la marca, el camí bo, si és que no vols fer més metres del compte, t'has de ficar per un corriol que s'endinsa al bosc, si el vas seguint no té pèrdua. Després de les Calamites enganxem una pista que ens durà fins a Sant Romà i, per la mateixa pista baixem a Vilada. Ruta dura però molt recomanable. Posem difícil pel desnivell abans d'arribar al PUIGLLUENT