Vilada - La Nou de Berguedà - Vilada

Photo ofVilada - La Nou de Berguedà - Vilada Photo ofVilada - La Nou de Berguedà - Vilada Photo ofVilada - La Nou de Berguedà - Vilada

October 2, 2023
September 2023

near Vilada, Catalunya (España)

Ruta en BTT entre Vilada i la Nou de Berguedà per uns paissatges molt bonics, però exigents i durs, amb trams de pista amb fort pendent i trams de corriol pedregós i complicat que obliguen a baixar de la bicileta!
La ruta surt de Vilada i enfila per la pista que segueix el GR-241, que de seguida abandona per seguir pujant fort i sense descans. Un cop al coll de Comelles, girem 180 per seguir pel Camí de la Clusa (hem de saltar una valla que tanca el camí). Segueix pujant fort o molt fort, però finalment veiem les últimes rampes de la Collada de Pascuals. Les vistes del Berguedà des d’aquí son espectaculars!
La baixada és primer per una pista amb molt pendent i mal estat, però aviat agafem un corriol molt divertit per dins el bosc fins arribar al Santuari de Lourdes de la Nou. Paradinha per menjar, pujem a la Nou de Berguedà a omplir aigua a la font, i iniciem la tornada.
La tornada la fem per la Collada de Vinyoles, per una pista agradable i ben ciclable fins a trobar la carretera al Pla de Clarà. La seguim un centenar de m i llavors agafem el GR-241 de nou. Aquest tram, però, no és pista sinó un corriol molt bonic i entretingut. A trams és ben ciclable, qltres té molts arbusts o roques que obliguen a baixar de la bici, trams de pujada i de baixada, però en tot moment les vistes són immillorables!
Recuperem un camí de bosc i un pista que ens portaran fins a cal Roset i després la Creu de Roset, i d’allà en baixarem primer per un corriol de fort pendent i tècnic pero divertit, i per un camí que ens tornarà a Vilada!

És una ruta bonica, entetinguda, i dura i tècnica a trams, d’aquí que la qualifiqui de ‘difícil’
Però val molt la pena!

Vilada

Font dels esquirols

Trencall de Cal Comelles

Photo ofVistes de la Collada de Pascuals i del Berguedà Photo ofVistes de la Collada de Pascuals i del Berguedà Photo ofVistes de la Collada de Pascuals i del Berguedà