Vidikovac Vikalište (Rudinje)

October 9, 2022
October 2022

near Pirot, Central Serbia (Serbia)

Neverovatan vidikovac koji ostavlja bez daha.
Na putu do vrha, na svako malo staneš da se diviš lepotama prirode.

Put do Temske smo malo obogatili jakim usponima do sela Sopot i Oreovica, i zanimljivom rock garden single track kombinacijom spusteva od Oreovice do Temske.

Od Temske do Rudinje smo išli asfaltom, iako postoji još jedan mnogo zanimljiviji ali i izazvniji kolski put.
Medjutim, to ostavljamo za neku novu avanturu.

Od sela Rudinje kreće pravi tehnički izazovan uspon.
Na samom startu se nekoliko puta prelazi rečica sa jednom veoma kratkom deonicom single tracka gde je nošenje bajsa obavezno.

Posle toga kreće nekih 5km jakih ali naizmeničnih tehničkih uspona sa nekih 15-20% nagiba.
Takvih uspona možda ima oko 5 i u zavisnosti od fizičke spreme, tehnike i bajsa, moguće je voziti ih uz puno napora, a možete ih preći i pešaka.

Mi smo kombinovali.

Negde na 2-3km od sela Rudnje, dolaziš do račvanja gde ideš desno.
Možda je moguće nastaviti i pravo ali nas je navigacija vodila na desno.
Ubrzo se dolazi do nekoliko kuća sa pojatama.
Posle toga kreće deo koji nije uopšte tehnički zahtevan i dajem ti mogućnost da se diviš i uživaš u pogledima.

Takodje, sve vreme se na putu nalaze crveno bele markacije koje ti pokazuju da si na pravom putu do vrha.

Do samog vrha put je fenomenalan i sve vreme na otvorenom, po livadama.

A kad stigneš na vrh, onda zaboraviš na sve svoje probleme i uživaš u trenutku.
Shvatiš značenje i snagu reči “Sa vrha se vidi svrha"

Naravno, posle jakih uspona i vrha dolazi ono što najviše voliš, dobro zasluženi spust.

Iako nas je navigacija vodila na jednu stranu, mi smo ipak pratili intuiciju i filozofiju da ako je put koji vidimo bolji od onog na navigaciji, onda idemo tamo.
Tokom celog spusta ima bezbroj mesta na kojima se ukrštaju razni kolski putevi i svi oni vode ili nazad u Rudinje ili u Temsku.

Ovo što smo mi izabrali nas je odvelo nazad u Rudinje.
Ceo taj potez je neverovatan, jednom rečju.
Ima dosta tehničkih deonica ali je generalno ceo spust potpuni užitak.

A kad na to dodaš i lisicu na jednoj livadi onda znaš da si na pravom putu 😅

Ono što nam je definitivno palo na pamet dok smo istraživali ovu stazu jeste da od toga može da se napravi maraton.
Naravno, potrebno je još puno istraživanja, ali potencijala ima 🚵‍♂️