Vic-Sant Sabastia- Santa Eulalia-Vic (per corriols i pista)

Photo ofVic-Sant Sabastia- Santa Eulalia-Vic (per corriols i pista) Photo ofVic-Sant Sabastia- Santa Eulalia-Vic (per corriols i pista)

May 15, 2015
May 2015

•   4.4 3 Reviews

near Vic, Catalunya (España)

Viewed 2050 times, downloaded 84 times

Sortida de divendres a la tarda per començar be el cap de setmana!
Aprofitant que tenim festa, sortim divendres a les 15h amb la intenció de fer la ruta 4. Aquest cop, però, gràcies a un que es coneix tot això com la palma de la seva mà, canviem i anem a fer corriols.

Anem direcció Sant Sabastia però sense acabar de pujar a d'alt, i a la mínim que podem, ja canviem la pista per corriols. Tot ells molt assequibles (per això la poso com a fàcil) però alhora son molt divertits de fer.

Finalment acabem baixant l'últim corriol cap a Santa Eulalia i on parem al bar a fer una cerveseta. Per tornar, vam donar una mica de volta (això si, casi tot plà) per acabar d'arribar a fer els 50km.

Ruta molt recomanable de fer!!

A part d'això, molt bona companyia!!!

Casa de pages can Russinyol

Casa de pagès Can Russinyol

PictographRisk Altitude 1,780 ft

Cruilla

Encreuament on s'ha de travessar la carretera. ULL amb els cotxes!!

Santa Eulalia

Santa Eulàlia de riuprimer, amb uns 1300 habitants, és un municipi de la comarca d'Osona

Vic

El nom original llatí de la població fou Ausa, com ho testimonien les monedes romanes i ibèriques que s'han conservat. La via romana més antiga documentada epigràficament a la península és la que enllaçava els poblats d'Iluro i d'Ausa, construïda entre el 120 aC i el 110 aC. En l'època visigòtica fou anomenada Ausona. Durant els segles VIII i IX, Vic formà part de les marques que separaven les forces franques de les islàmiques. La ciutat fou destruïda el 788 durant una incursió musulmana. Posteriorment, només un dels barris (Vicus, barri en llatí) seria reconstruït, amb el nom de Vicus Ausonensis. D'ací en derivaria el nom de Vic quan Guifré el Pilós repoblà la part alta de la ciutat el 878 i va cedir el control de la part baixa al bisbe perquè s'hi fes la seu. A partir d'aquell moment, la ciutat seria governada conjuntament pel comte de Barcelona i el bisbe de Vic. En el concili de Toluges del 1027, l'abat Oliba, bisbe de Vic, pactà amb els nobles i bisbes presents l'acord de Pau i Treva, que establia unes dates anuals en què la guerra era prohibida. Durant el segle XVIII, la ciutat fou el primer focus de la rebel·lió contra la política centralista del rei Felip V, i va sorgir un grup molt actiu d'austriacistes, coneguts com els vigatans. Fins i tot es va arribar a despenjar el retrat del rei al consistori municipal. Aquest conflicte va desembocar en la Guerra de Successió Espanyola, que acabaria comportant que Catalunya perdés les seves llibertats.[4] Al llarg de la guerra, però, per evitar problemes, canviarien de bàndol depenent de l'exèrcit que apareixia a la rodalia de la ciutat,[5] que finalment va ser presa el 30 d'agost de 1713, després que el diputat militar Antoni de Berenguer i de Novell l'abandonà quan el general Feliciano de Bracamonte s'hi acostava amb tropes borbòniques. A primers del segle XX, Vic tenia 9.500 habitants. Durant la Guerra Civil Espanyola Vic va disposar d'un aeròdrom que fins al maig de 1938 va allotjar la 2a esquadrilla de bombarders Polikàrpov R-Z Natatxes. Per altra banda, la guerra també va afectar la indústria vigatana, que es va reconvertir a finals de 1937 quan diversos tallers van començar a muntar i reparar caces Polikàrpov I-15. Aquesta infraestructura va atreure l'atenció feixista, que acabaria bombardejant la ciutat 3 cops i un altre els afores. Els bombardejos de Vic es van cobrar desenes víctimes civils ja que la ciutat no tenia defenses antiaèries, només sirenes d'alarma i refugis antiaeris. La ciutat cauria a mans franquistes durant l'ofensiva contra Catalunya el vespre del dia 1 de febrer, després de durs enfrontaments amb les tropes republicanes. Durant els Jocs Olímpics del 1992, Vic acollí les competicions d'hoquei sobre patins.

• Photo of Guillem Plans
    Guillem Plans May 15, 2015

Ai guarrilla!
    Com vam disfrutar!

• culebra23 Dec 14, 2015

a

• Photo of mcv72
    mcv72 Nov 29, 2019

M'ha agradat, gràcies per penjar-la. Tot i que he hagut de treure i posar varies vegades els fils de les vaques, però cap problema.👍