Vic - Barcelona per Puigsagorsdi i Cingles del Bertí

Photo ofVic - Barcelona per Puigsagorsdi i Cingles del Bertí Photo ofVic - Barcelona per Puigsagorsdi i Cingles del Bertí Photo ofVic - Barcelona per Puigsagorsdi i Cingles del Bertí

April 15, 2019
April 2019

near Vic, Catalunya (España)

Ruta en mountain bike des de Vic fins a Barcelona.
Sortim des de l'estació del tren de Vic i agafem la BV-4316 cap a Sentfores i Santa Eulàlia de Riuprimer. Després prenem la BV-4317 cap a Muntanyola. Tot aquest primer tram és per carretera asfaltada i es guanya alçada significativament.
Després d'agafar la pista, arribem a Sant Cugat de Gavaldons, punt elevat on hi ha molt bona vista sobre la Plana de Vic i el Pirineu Oriental.
Des d'aquí anem planejant i baixem fins a Collsuspina on agafem un tram de la N-141c fins sobrepassar el coll de la Pollosa a 925 m d'alçada. Passat el coll, trenquem cap al Castellar, coronat per unes grans antenes, i arribem fins al mirador de Puigsagordi on tenim una gran vista sobre Centelles i el Montseny.
Arribats al coll de Prims el track fa un bucle en sentit horari per anar al Castell de Castellcir o de la Popa. Val la pena desviar-se per la singularitat de la fortificació i l'indret on hi ha el castell. No obstant és millor fer la volta al revés ( en sentit anti-horari), des del coll anar fins al castell i retornar cap al camí principal. A destacar la fageda de la Sauva Negra i la font homònima (encara que minsa, és dels pocs punts d'aigua del recorregut). És un bosc espès -d'aquí li ve el nom- que forma tot un indret molt singular.
Es baixa sobre Sant Martí de Centelles i el collet del Taló sobre la C-1413. Aquest tram té algun punt una mica tècnic però no excessivament llarg. Des d'aquí farem les darreres pujades de la ruta cap a Sant Miquel Sesperxes i cap dalt als Cingles del Bertí. Baixem cap al castell del Clascar i pel Grau Mercader fins al coll de la Tripeta i Santuari de Puiggraciós. Hi ha una font amb aigua abundosa.
Des d'aquí baixem directament cap a la Garriga per pistes i corriols de sauló. Cal anar amb cura ja que són molt relliscosos i és fàcil ficar la roda en algun xaragall.
De la Garriga cap a Barcelona només cal seguir el track que segueix el Congost pel marge dret. Una vegada assolit el Besòs, cal creuar per una palanca i seguir el riu pel marge esquerre fins a Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià o Barcelona depenent del punt de destí.
Cal tenir en compte que la ruta té força tram asfaltat al principi i no hi ha excessius punts d'avituallament, motiu pel qual cal anar ben proveït d'aigua i menjar. Té alguns trams tècnic però de dificultat intermitja.

Estació del tren de Vic

Hi tornaré

• Photo of jsindreu
    jsindreu May 29, 2022

Gràcies pel comentari. El tram de muntanya és molt espectacular.