Via Verda Zafan Dia 2: Alcañiz - Cretas (27-05-23)

Photo ofVia Verda Zafan Dia 2: Alcañiz - Cretas (27-05-23) Photo ofVia Verda Zafan Dia 2: Alcañiz - Cretas (27-05-23) Photo ofVia Verda Zafan Dia 2: Alcañiz - Cretas (27-05-23)

April 27, 2023
April 2023

near Alcañiz, Aragón (España)

Aquest tram és gairabé tot en pujada, però molt suau i fàcil de fer. Hem parat a esmorzar a Valdealgorfa. Hi ha un form al costat de la plaça amb bones pastes i súper bé de preu..
Molt a prop de Valdealgorfa hi ha el túnel de l'Equinocci. Un tram de més de 2 km, totalment a les fosques i tot i que al començament hi ha moltes pedres, després millora. És curiós perquè és totalment recte i sempre tens l'orientació de la sortida.
A partir del Viaducte del Matarranya, la pista millora notablement .
A Cretas ens hem desviat per fer nit.

A 200 metros de la estación de Valdealgorfa, mirando hacia el mar, hay un túnel ferroviario de más de dos kilómetros. Su orientación es este-oeste, y hace algunos años ADIF puso unas vallas para que no transitaran coches, debido a su estrechez y nulo mantenimiento; también dejaron unas puertas para que los viandantes pudieran transitarlo, y es que este túnel ha ganado en los últimos años un protagonismo modesto pero significativo. el túnel está casi exactamente alineado de este a oeste, y desde la boca más cercana a Valdealgorfa es posible ver salir el sol, en algún momento muy cercano a los equinoccios, efectivamente el sol está completamente alineado con el túnel.