Veysar to Farakhin Lake and Darno Waterfall

Photo ofVeysar to Farakhin Lake and Darno Waterfall Photo ofVeysar to Farakhin Lake and Darno Waterfall Photo ofVeysar to Farakhin Lake and Darno Waterfall

April 24, 2018
April 2018

near Veysar, Māzandarān (Iran)

فراخین، نام دریاچه ای در نزدیکی روستای ویسر در مازندران است این دریاچه در ارتفاع ۲۲۰۰ متری قرار دارد. در محور کرج - چالوس، بعد از گذشتن از مرزن آباد در جاده قدیم در سمت راست وارد جاده کجور و کندلوس شوید و بعد از حدود 23 کیلومتر رانندگی در سمت چپ تابلوی روستای دلسم و ویسر را می بینید تا ویسر حدود 7 کیلومتر راه است، ما رکاب زنی را از ابتدای جاده خاکی شروع کردیم که پس از عبور از رودخانه های کم عمق و حدود 20 کیلومتر رکاب زنی به دریاچه فراخین و سپس کمتر از 10 کیلومتر نیز راه تا آبشار داشتیم. پیش از رسیدن به دریاچه و آبشار تعداد زیادی دوراهی وجود دارد که در برخورد با آنها باید مراقب باشید و مسیر های درست را انتخاب کنید، انتهای این مسیر به نوشهر می رسد ولی ما برای رسیدن به وسایل نقلیه مان همان مسیر را برگشتم، که به جرات می توانم بگویم یک برنامه یک روزه سنگین بود.، در صورت عدم برگشت برنامه ای سبک خواهد بود و مناسب همه فصل ها می باشد.