Veendam, mountainbike-route Veendam

Photo ofVeendam, mountainbike-route Veendam Photo ofVeendam, mountainbike-route Veendam Photo ofVeendam, mountainbike-route Veendam

September 9, 2019
September 2019

near Sorghvliet, Groningen (Nederland)

Leuke mountainbike-route van 23 kilometer lengte. Dit is een officieel uitgezette route.

De route is gemarkeerd met zwarte driehoekjes op houten paaltjes en is makkelijk te volgen.

We vertrekken vanaf de parkeerplaats naast het watersportcentrum Veendam alwaar een heuse wakeboardbaan is. Aan de andere kant van de parkeerplaats is een camper-camping ingericht.

We steken de provinciale weg over en rijden over de golfbaan in noordelijke richting, draaien langs het voormalige voetbalstadion van Veendam weer terug naar de campercamping en de wakeboardbaan.

We slingeren door het Borgerspark en steken diverse bruggetjes over en komen uiteindelijk in de villawijk "Borgerspark" terecht.
Dit is het zuidelijkste deel van het parcours en langs de zweefvliegclub gaat het weer terug het park in.

Na diverse kleine klimmetjes en lusjes bereiken we weer de parkeerplaats en zit er 23 kilometer op.

Het parcours is voornamelijk voor bikers aangelegd maar soms moet je ook met andere gebruikers van het park rekening houden. Het is knap hoe de parcoursbouwers erin zijn geslaagd om zoveel kilometers op een relatief klein oppervlak te krijgen.
Door de vele lussen en bochten ben je zelf al snel de weg kwijt maar de route staat echt prima aangegeven.
Ook verrassend is het hoogte verschil met enkele stevige klimmetjes waar je je als beginner echt in vergist, moest toch 2 keer afstappen; geen idee dat er een klimmetje kwam en dus de verkeerde versnelling.

Prima route en ook voor beginners leuk te doen.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

Parkeer en startplaats ATB-parcours Veendam

Dit is de parkeerplaats naast de campercamping en het watersportcentrum van Veendam.

PictographProvisioning Altitude 3 ft

Bruggetje over

Ophaalbrug bij de Woldlaan

Viaduct Woortmanslaan onderdoor

Langs het strandje Langebosch.

Bruggetje in villawijk Borgerwold

Panorama zeilplas Langebosch

Voor meer informatie; https://www.nnzc.nl/zweefvliegen/

Bruggetje over waterpartij

• Photo of jwm.
    jwm. Sep 10, 2019

Mooi wonen in Veendam... 20 jaar, met veel plezier, gewoond in Borgerspark. Wederom mooie foto’s.

Hartelijke groeten
    Jaap en Wubby

Wicky en Erick Sep 11, 2019

Ola Amigo's, we dachten al; dat zullen ze wel leuk vinden al die herkenbare foto's. Het is bijna net zo mooi wonen als in Meerwijck. Blijf ons volgen en van commentaar voorzien. Lieve groetjes van de zwervers en tot in Spanje.