Photo ofVandellòs - Serra de Llaberia - Mas Ramer - Tivissa - Portella de Jovara (L´Oró) - Vandellòs Photo ofVandellòs - Serra de Llaberia - Mas Ramer - Tivissa - Portella de Jovara (L´Oró) - Vandellòs Photo ofVandellòs - Serra de Llaberia - Mas Ramer - Tivissa - Portella de Jovara (L´Oró) - Vandellòs

February 11, 2019
February 2019

near Vandellós, Catalunya (España)

Ruta per la Serra de Llaberia i Tivissa.
Pujada clàsica direcció a Llaberia, amunt per la pista encimentada fins a Remullà, ara toca pistade terra pujant cap el coll Roig. Quasi a dalt de tot, agafo un sender argilós curt i de bon fer. Fins baixar a la finca de Porrell, agafo la carretera T-311 uns centenars de metres i amunt per pista del Mas de Castellnou i empalmo més amunt amb el cami de Motarro fins petar a la TV-3111. Son 10 km. clavats ... una hora de ruta ... a 10 per hora ¡¡¡
Segueixo per carrtera, fins l´entrada a la sendera que baixa al Mas de Ramer, es-pec-ta-cu-lar ¡¡¡ Un cop avall, toca suar pit amunt pel coll de la Mina/Mafla i Montalt. Es hora de tastar la variant de Natocs, gràcias al FLONJALL i en JAMRO ¡¡¡ Em van montar i aconsellar una altrenativa per baixar fins a Tivissa. Cal dir que és la millor opcció... GRÀCIES AMICS ¡¡¡
Soc al poble de Tivissa, paro al Bar a comprar aigua, bidons plens .. es hora de pujar cap a l´ermita de Sant Blai, coll del Ventall i coll de Llena. Es un tram molt dur, peró ara hi ha parts encimentades deixant a part el BTT més pur, on et deixes la pell patint per les pedres i la poca tracció. Ajuda molt, a fer aquesta zona més "lleugera". Un cop passat el Portell de Cases, baixo a buscar la "segona" zona nova. Arribo a l´entrada al Barranc de Jovara i començo a pedalar buscant el seu cim, just al costat de l´Oró. Començament molt suau, per acabar en una pujada espatarrant de 1 km. infernal ¡¡¡
El "TIO DEL MAZO" apereix de cop i zasssss ¡¡¡¡ He petat ¡¡¡¡ Caminant a estones i pujant amb tot el ferro ficat, fins a dalt de tot ... un calvari.
Resum del km:
km 42.228 19% 76 m
km 42.303 15% 33 m
km 42.336 21% 232 m
Ara si ja només queda baixar fins a Vandellòs, amb una "propina" de sendera pel cami vell a Gavadà.

Dades IBP
Link:https://www.ibpindex.com/ibpindex/ibp_analisis_completo.php?REF=37590791025133&LAN=es

Distancia analizada: 50.13 Km
Tu condición física 21
IBP 186

Bravo Tone!

Pregunta: El tram de sender dels Matocs (a la variant nova d'avui) és bonic?

Una pujada tan bèstia, millor al principi de la ruta, ja se sap.

Espero poder anar a no tardar molt per Llaberia i seguir aquesta ruta.

Salut Tone!

flonjall Feb 11, 2019

Però ara que veig l'IBP i el desnivell (2000+ en 50 km!!!) crec que està fora de les meve possibilitats.......

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Feb 11, 2019

No home no !!! Es dosificar-se en les pujades fortes.
    La sendera cap els Natocs, es guapa. Només hi ha un parell de "peusa terra"si no la coneixes. Crec recordar que ja la vaig fer a la ruta del silin kaput. Al final surts a una pista (cadena inclosa) que ja no deixes fins l'entrada de Tivissa.
    La part final també canvia del track que hem vas montar, ja que no pots passar per dins d'un Mas, peró la pista dona al mateix lloc uns centenars de metres mes enllà.
    Una ruta de 10, ara només caldrà afegir el tram de pujada al radar i quedarà una ruta de 11.... o més !!!!

Ok!

Si, la baixada del radar al poble de Llaberia és ben guapa.

• Photo of JAMRO
    JAMRO Mar 16, 2019

Brutal !!, ruta maca i alhora duríssima. La pujada al coll entre l'Oró i la Punta de Jovara per mi massa canyera, veient el que portes acumulat abans...estàs molt fort company!!
    Si un dia ho provo crec que buscaré alternativa més suau, passant pel mas i coll d'Aumet i Gavadà.
    Quan hi afegeixis la Miranda, serà ruta Top en tots els sentits.

Salut!!

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski Mar 16, 2019

Gracies !!!!! Tan dura com guapa, com bé dius... amb La Miranda de postre.... top ten!!!
    Com es diu per "los Madriles": "estamos trabajando en ello".... demà provaré un altra que crec que valdrà moooolt la "Pena", a veure com me trobo de cames.