VALLBONA EL TALLAT

August 27, 2015

near Vallbona de les Monges, Catalunya (España)

Iniciem la ruta des de l’aparcament del restaurant el tallat de Vallbona de les Monges i anem a buscar el GR 175 ( la ruta del cister), passem pel Coll de l’Olla i seguim fins al Pla de Mas Cantins, on agafem el camí que en forta baixada porta a Rocallaura.
Sortim de Rocallaura pel Fondo de l’Hostal, seguint el camí dels hostalets per pujar al Santuari del Tallat, un bon mirador de l’Urgell, la Segarra i la Conca de Barberà.
Baixem per un corriol per anar a buscar el GR 175 que de seguida s’ajunta amb el Tallat GR 171. Aquest tram, la carrerada és fabulós amb unes vistes espectaculars de la Conca de Barbera.
Arribem al Cap del Coll, iniciem el descens a Montblanquet, des d’aquí anem a la Coma d’en Perdigó cap a Omells de Na Gaia i retornem a Vallbona per les vinyes, anem a buscar el GR 175, encara que en aquesta part no es ciclable, al menys per nosaltres que hem de baixar de la bici, pel camí de la riera passem pels rentadors de la font del raval i de nou al restaurant, on hem dinat