Vall de Ribes

2050
September 7, 2013
September 2013

near Ribes de Freser, Catalunya (España)

Interessant ruta a la Vall de Ribes que ens permet conèixer els bonics poblets i veïnats que es troben al voltant d´aquesta vall, podem gaudir de boniques vistes de boscos i prats de pastures i de les muntanyes del Puigmal i Taga. Ruta molt variada amb pujades i baixades. En la primera meitat , fins a Pardines, trobem fortes rampes de pujada, després, ja es mes suau i menys cansada. Probablement sigui la ruta de btt. més divulgada i concorreguda d´aquesta vall. Cal tenir en compte que durant el curs d´aquesta ruta hi trobarem moltes tanques de fil elèctric pel ramat, recordeu-vos de tornar a posar els vailets.

Sortim de Ribes de Freser i agafem de pujada carretera asfaltada direcció a Bruguera, passat el Km. 1, deixem la carretera i agafem a ma esquerra una pista forestal que desprès de superar alguna forta pujada ens portarà fins a un collet que hi ha un repetidor, desprès per pista arribem a una gran casa pairal, Can Barratort, continuem poc després per pista asfaltada fins a l´ermita de Santa Magdalena de Puigsac, abans però tenim que superar alguna forta rampa de pujada, continuem ara per pista mes fàcil fins al bonic poble de Pardines, aquí proveïm d´aigüa a la font de Cal Ferrer i continuem la nostra ruta amb pla i baixada fins arribar al torrent de Joan, on agafem a ma esquerra un caminet que baixa amb forta pendent pel mig d´uns prats primer i desprès per a un vell camí, un xic perdut, fins a tornar a trobar la carretera que em deixat una estona abans. Poc desprès arribem al veïnat de Ribesaltes tot pasant pel mirador de la Nostra Sra. de Les Neus. Després seguim una bonica pista amb poca pendent de pujada fins arribar al pobla del Serrat, des d´aqui, agafem la carretera asfaltada que ens baixarà a trobar la que puja de Ribes a Queralbs, però abans, passem pel petit pobla de Fustanyà i per la seva ermita de Sant Sadurní. Continuem ara per la carretera direcció a Ribes, poc desprès de passar la via del cremallera, agafem a ma dreta un bonic caminet que ens porta amb una fàcil pujada fins a Batet, últim poble d´aquest bonic recorregut, ara ja des d´aquí tot es de baixada per carretera asfaltada fins tornar al punt de sortida de Ribes de Freser.

En total hi vàrem estar en fer aquesta ruta, unes 4 hores i 30 minuts en moviment. En les més de 7 hores del temps total, hi han incloses les parades per menjar, fer fotos i buscar bolets.

Batet

Carretera sin pavimentar

• Photo of Josep Panzeta
    Josep Panzeta Jul 26, 2020

Hola bon dia una pregunta si us plau, entenc que no hi han llocs complicats i que majoritàriament es per pistes o hi ha algun tram complicat? On ens aconselles per quedarnos a dinar, mes de cara al finalitzar la ruta? Moltes gràcies.