ULM NORD, LANGENAU I KLEINER LAUTERTAL

Photo ofULM NORD, LANGENAU I KLEINER LAUTERTAL Photo ofULM NORD, LANGENAU I KLEINER LAUTERTAL Photo ofULM NORD, LANGENAU I KLEINER LAUTERTAL

September 18, 2018
September 2018

near Klingenstein, Baden-Württemberg (Deutschland)

Ruta realitzada el dia 10-09-2018.
Es tracta de la primera de 5 rutes que hem fet a cavall del Baden Württenberg i Bayern (Baviera), totes elles utilitzant molts carrils bici i quan no, carreteres secundàries o en les que només podien circular tractors a part de les bicis.
En tots els casos, no ens han faltat mai unes senyalitzacions magnífiques i específiques per a bicicletes que, en cas necessari, permeten retallar els recorreguts sense cap problema o canviar-los a gust de cadascú.
Comencem el recorregut a Blaustein i ens dirigim cap a Ulm que passem per la part nord, plena d'obres però conservant el pas per a bicis i vianants. El carril bici ens porta fins al costat del Danubi (Donau) i al cap de poc passem la "frontera" entre el Baden-Württenberg i el Freistaat Bayern. Un rètol ens fa saber que hem entrat a Baviera.
Continuem fins a Langenau, un poble bonic com molts dels que trobem en el recorregut. A la sortida, tenim una pujada i travessem un bosc preciós i passem per un lloc que té el nom de Fohlenjaus, amb una balma i un petit prat, al mig del qual hi ha una construcció de fusta amb taula i lloc per seure i que pot servir de refugi en cas de pluja, abans d'arribar a la petita localitat de Bernstadt que té un bonic Rathaus (ajuntament).
Continuem el camí per arribar-nos fins a Dornstadt on fem una petita parada per reposar i menjar una mica (no a tots els pobles hi ha llocs per fer-ho). Després de Dornstadt i abans d'arribar a Bermaringen, pugem fins un altiplà dominat per "molinets" que produeixen energia elèctrica i és maco veure el contrast entre aquests estris gegants i la immensa plana agrícola on estan instal·lats. Seguim per entrar al Kleines Lautertal (petita Vall del riu Lauter), una petita vall al mig de muntanyes per la que baixem fins a Blaustein, passant primer pel poblet de Herrlingen on hi ha la tomba del que va ser el general del desert, Rommel, o com ens ho feien dir abans "el zorro del desierto".
Temps efectiu: 4h. 14'

Langenau

Kleines Lautertal

Herrlingen

Canvi de nivell per a bicis