TREMP, Pedals Boira (Tremp-Oliana)

14 hours
April 4, 2013
March 2013

near Tremp, Catalunya (España)

Etapa entre Tremp i Oliana de la travessa Pedals de Boira.
Aquesta etapa es la que podem considerar més “Pirinenca”, tant per vistes, com per relleu i desnivell a superar. Vistes espectaculars del Pirineu nevat i de tota la Conca de Tremp, que van millorant a mesura que guanyem alçada.
Inicialment fem kilòmetres ràpidament per asfalt fins Vilamitjana i per la carretera de Sant Salvador de Toló.
Iniciem la primera pujada forta del dia, per pista en bon estat, però amb fort pendent fins Aransís.Cal fer provisió d’aigua al poble d’Aransís, doncs més endavant no ens serà fàcil trobar-ne.
Després d’Aransís, continuem guanyant alçada per la Serra dels Obacs i per sobre del Castell de Sant Gervàs. Podem observar en primer terme tota la cara nort del Montsec de Rubies.
Passat l’Hostal Roig, enfilem la dura pujada per pista molt trencada a la Serra del Cucut. Atenció també, a la baixada; molt dreta, trencada i perillosa tenint en conte el pes de l’equipatge que portem. Remuntar fins a Bonrepós des de la Coma de l’Espinal requereix tambe d’un bon esforç, camí trencat+pendent.
Superat el Coll de Comiols, continuem pujant per GR fins els penya-segats sobre Benavent de la Conca. Aquí es on gaudim de les millors vistes del que portem de jornada.
A partir d’aquí canviem de vessant, anem a buscar la Vall del riu Rialb.
Travessem el Rialb i comencem a guanyar alçada fins el Coll del Ram amb forta pendent i trams a peu per arribar a Pallerols.
Després de l’ermita de Sant Marc, continuem remuntant per pista en bon estat.
Un descens ràpid, ens apropa a l’inici d’un corriol no gaire ciclable, que ens durà gairebé fins Peramola.
Passat Tragó i el pont sobre el riu Segre arribem a Oliana pel GR 1.

Pedals de Boira es una travessa circular, plantejada en 8 etapes, en la que es proposa seguir en la mesura de lo possible, un GR i les parts altes de la orografia per evitar les boires que acostumen a cobrir la geografia per la que discorre. Al ser circular la podem començar on vulguem.