TRANSALPS-Etapa 09-Madonna di Campiglio-Ponte Caffaro

Photo ofTRANSALPS-Etapa 09-Madonna di Campiglio-Ponte Caffaro Photo ofTRANSALPS-Etapa 09-Madonna di Campiglio-Ponte Caffaro Photo ofTRANSALPS-Etapa 09-Madonna di Campiglio-Ponte Caffaro

November 14, 2013
July 2013

near Madonna di Campiglio, Trentino - Alto Adige (Italia)

Novena etapa. Madonna di Campiglio-Ponte Caffaro.

Sortim tips de l’hotel com la majoria de dies, tenim vistes als dolomites, creuem Madonna di Campiglio vora el seu llac d’esbarjo, fa força fresca i entrem per una pista al bosc, seguirem per un corriol molt trencat que ens porta a visitar l’espectacular cascada Di Sotto, acabarem de baixar fins a l’encreuament de camins i prenem la pista que puja força dreta fins al refugi de Valagola. Hi ha un estable molt gran i a la vora el llac Valagola amb molt encant. Des d’aquest punt hem de pujar al pas de l’os, un camí molt dret que s’acaba convertint en sender i s’ha de fer a peu. Una vegada més hem d’agrair l’ajut del Joan que de tant en tant em carreteja alguna alforja, no es fa gaire pesat i ben aviat arribem al coll, vistes espectaculars a la impressionant glacera d’Adamello, toquem la campana de rigor vora la capella i seguim avall per un corriol que ben aviat es converteix en pista, trobem una colla de canalla que està de colònies amb una noia canària, la pista es converteix en asfalt i anem baixant cada vegada més avall i amb més calor. La baixada cada vegada és molt ràpida fins a arribar al fons de la vall. Sembla que em canviat de vesant, ara els torrents baixen secs i fa molta calor, seguim vora el torrent i la carretera general per carrils bici fins a Tione di Trento on parem al super per avituallar-nos. Prenem una pista en pujada que ens porta a Giugia, petit poblet on parem al safareig i ens preparem els entrepans. Segueix fent molta calor. Hem de deixar les begudes a refrescar a la font, i, una vegada ben tips, seguim pujant per pista mentre voregem alguns poblets, finalment descendim una mica i tornem a agafar un carril bici vora la carretera, passarem per la zona d’esbarjo on hi ha la cascada Fontana Santa, seguim carril bici molt ràpid, el més jove ens fa de llebre, i ben aviat som al llac d’Idro, anem al allotjament que teníem ullat, d’entrada el pont per on havíem de creuar esta trencat i no es pot creuar amb lo que hem de tornar una quants kilòmetres enrere, buscar un altra pont i anar a l’allotjament. Ens diuen que està tot ple, no hem caigut en que som cap de setmana i això és molt turístic, la noia que ens aten diu que ho veu dificil, intentem buscar alguna cosa per telèfon però no ens en sortim, finalment li demanem ajuda a la noia de recepció Al Pescatore i, tot i que li costa molt trobar algun lloc, finalment tenim allotjament. La moia és molt amable i fins i tot ens fa un plànol de com arribar a l’hotel Lodrone de Ponte Caffaro. Reculem uns kilòmetres i arribem al nostre destí. És un bon hotel, abans de res negociar el preu per no trobar-nos cap sorpresa, i, una vegada a dins, aprofitarem per anar a la sauna, bany turc, piscina, he agafat un relax total. Fem un bon sopar amb unes bones cervesetes, i anem a dormir tot pensant que demà serà la última etapa de la travessa. Els dies han passat volant.

L’etapa ha començat als dolomita Brenta, paisatge d’alçada, pujada al pas de l’os amb vistes a les últimes glaceres i ha acabat a cota baixa, amb calor i el terreny molt més àrid. És veu a venir que estem a punt de finalitzar la travessa i que les etapes més alpines han quedat enrere.

IBP 133

Etapa 10. Ponte Caffaro-Desenzano Da Garda.

Trans Alps circular.

Passo Breng Del'Ors

Coll que hi arribarem després d'empenyer una estona.

PictographProvisioning Altitude 1,678 ft

Tionne di Trento

Som a la vall i trobem avituallament