TRANSALPES VTT. Etapa 06 Val Venay-La Coire

Photo ofTRANSALPES VTT. Etapa 06 Val Venay-La Coire Photo ofTRANSALPES VTT. Etapa 06 Val Venay-La Coire Photo ofTRANSALPES VTT. Etapa 06 Val Venay-La Coire

Very difficult
April 22, 2020
August 2018

near Casa Purtud, Valle d’Aosta (Italia)

TRANSALPES VTT. LAC LÉMAN-MÉDITARRENÉE

[cat] [es] [fr]

[cat]
Senzillament una altra etapa espectacular, llarga i amb força desnivell. Algun tram asfaltat, molt corriol de baixada, i algun tram a peu bastant empinat per creuar algun coll. Serà una etapa d’anar creuant colls, amb bastant puja i baixa i de vistes espectaculars. En la baixada del corriol de La Seigne em vaig creuar amb Velekei Balasz, un altra cicloviatger i aventurer d’Hungria.
Sortim de l’albergo Val Venay per carretera asfaltada, amunt, desviant-nos cap a Peutherey, sota la vesant italiana del Montblanc. Gaudim de les diferents glaceres que tenim a la vora, fins que arribem a un aparcament. Passem una cadena, l’asfalt es converteix en pista, de pujada dreta i constant, fins arribar al llac Combal. La pista es suavitza una estona, per acabar enfilant-se a les ruïnes de Lex Blanche on hi trobem el refugi Elisabetta Soldini. Hem fet el primer coll del dia, i seguim per un corriol força transitat d’excursionistes, fins arribar al refugi La Casermetta. Hi trobem un centre d’interpretació. A l’interior hi trobarem una maqueta d’aquesta zona dels Alps i un resum d’aus i plantes. Després de la visita, seguim amunt pel corriol, on encara queda alguna pala de neu, i a peu arribem al coll de La Seigne, tot deixant el Vall d’Aosta d’Itàlia i entrant a França, amb vistes cap al Beaufortain. Després de gaudir de les vistes des del coll, seguirem per un sender, bastant dret, de baixada, pràcticament ciclable en la seva totalitat. A mig baixar em trobo pujant al Velekei Balazs, un cicloviatger que viatja de Manchester a Hungria, amb la bici molt carregada i sense suspensió. Passem el refugi Les Mottets, i aviat trobem pista asfaltada. Baixem molt ràpid fins Les Chappieux on hi ha un altre refugi, i on trobem una carretera general. Fem més de cinc quilòmetres de pujada amb bastant vent de cara fins el coll de Rosselend, on comencem a baixar ràpidament. Trobarem el refugi de Pla de la Lai, on paro a menjar. Porto molta gana i pensava en un entrecot, però la realitat ha estat que m’he hagut de conformar amb un plat de pernil i un bon formatge Beaufort. És migdia i tot i la calor, i sabent que ve un tram dur, segueixo endavant. Davant el refugi surt una pista de pujada dreta, on m’acompanya un ciclista una bona estona. Trobarem els colls de Berge en un corriol de puja i baixa, amb vistes al llac de Rosselend, fins que acabem baixant a la pista de Treicol. Fa calor, i la pista no para de pujar, es lenta, he canviat el casc per la gorra i de tant en tant he de parar a remullar-me. Anirem trobant alguna granja amb bestiar, fins que s’acaba la pista i seguim per un corriol. És de pujada, bastant ciclable, amb el coll de Coin com a objectiu i el Pierre Mente que ens observa. La última part del corriol és molt dreta i molt dura, a peu, fins arribar al coll. Canviem de vesant, les vistes cap a Pierre Menta i Grand Naves són espectaculars. Segueixo avall pel corriol, fins trobar una pista de baixada que em deixa al refugi de la Coire.

[es]
Simplemente otra etapa espectacular, larga y con bastante desnivel. Algun tramo asfaltado, mucho senderó en descenso, y algun tramo a pie bastante empinado para cruzar algún collado. Será una etapa cruzando varios collados, de sube y baja con vistas espectaculares. En el descenso del camino del Seigne me cruzé con Velekei Balasz, otro ciclista y aventurero de Hungria.
Salimos del Val Venay Albergo por una carretera pavimentada, subiendo, dirigiéndose a Peutherey, bajo la vertiente italiana del Montblanc. Disfrutamos de los diferentes glaciares que tenemos cerca, hasta llegar a un aparcamiento. Pasamos por una cadena, el asfalto se convierte en pista, hacia arriba y constante, hasta el lago Combal. La pista se suaviza por un tiempo, para terminar subiendo a las ruinas de Lex Blanche donde encontramos el refugio Elisabetta Soldini. Hicimos el primer collado del día, y continuamos por un camino bastante ocupado con excursionistas, hasta llegar al refugio La Casermetta. Encontramos un centro de interpretación. En su interior encontraremos una maqueta de esta zona de los Alpes y un resumen de aves y plantas. Después de la visita, continuamos por el camino, donde todavía hay alguna pala de nieve, y a pie llegamos al Col de La Seigne, dejando el valle de Aosta de Italia y entrando en Francia, con vistas al Beaufortain. Después de disfrutar de las vistas desde la colina, continuar por un sendero, bastante a la derecho, hacia abajo, prácticamente ciclable en su totalidad. A mitad del sendero me encuentro de subida a Velekei Balazs, un ciclista que viaja de Manchester a Hungría, con una bicicleta muy cargada y sin suspensión. Pasamos por el refugio les Mottets, y pronto encontramos camino pavimentado. Descendemos muy rápido a Les Chappieux donde hay otro refugio, y donde encontramos una carretera general. Hacemos más de cinco kilómetros de subida con bastante viento para llegar al collado de Rosselend, donde empezamos a descender rápidamente. Encontraremos el refugio del Pla de la Lai, donde paro a comer. Tengo mucha hambre y pensé en un bistec, pero la realidad ha sido que tuve que conformarme con un plato de jamón y un buen queso Beaufort. Es mediodía y a pesar del calor, y sabiendo que viene un tramo duro, sigo adelante. Frente al refugio hay una pista en la subida derecha, donde un ciclista me acompaña un buen rato. Encontraremos los collados de Berge en un sube y baja, con vistas al lago Rosselend, hasta que bajemos a la pista desde Treicol. Hace calor, y la pista no deja de subir, es lento, he cambiado el casco por la gorra y de vez en cuando tengo que parar para empaparme. Encontraremos alguna granja con ganado, hasta que la pista termina y continuaremos por un sendero. Es hacia arriba, bastante ciclable, con el Col de Coin como objetivo y el Pierre Mente nos observa. La última parte del camino es muy fuerte y dura, hasta llegar al collado. Sigo por el camino hasta que encuentro una pista cuesta abajo que me deje en el refugio de La Coire.

[fr]
Simplement une autre étape spectaculaire, longue et assez raide. Une route pavée, beaucoup de descente, et une section à pied assez raide pour traverser un certain cou. Ce sera une étape traversant le cou, avec des vues assez seesaw et spectaculaires. Dans la descente du chemin de la Seigne, j’ai croisé Velekei Balasz, un autre cycliste et aventurier de la Hungria.
Nous avons quitté le Val Venay Albergo sur une route pavée, jusqu’à, se tournant vers Peutherey, sous le "Montblanc" d’origine italienne. Nous apprécions les différents glaciers que nous avons à proximité, jusqu’à ce que nous atteignons un parking. Nous passons une chaîne, l’asphalte devient voie, à droite et constante, jusqu’au lac Combal. La piste a été lissée pendant un certain temps, pour finir par grimper jusqu’aux ruines de Lex Blanche où nous avons trouvé le refuge Elisabetta Soldini. Nous avons fait la première colline de la journée, et continuer le long d’un chemin très occupé avec les randonneurs, jusqu’à ce que nous atteignons l’abri La Casermetta. Nous trouvons un centre d’interprétation. A l’intérieur, nous trouverons un modèle de cette région des Alpes et un résumé des oiseaux et des plantes. Après la visite, continuer le long du chemin, où il ya encore quelques neiges, et à pied nous atteignons le Coll de La Seigne, en quittant la vallée d’Aoste en Italie et en entrant en France, surplombant le Beaufortain. Après avoir profité de la vue depuis la colline, continuer le long d’un chemin, assez à droite, vers le bas, pratiquement cyclable dans son intégralité. A mi-chemin sur la piste, je trouve les Velekei Balazs, un cycliste voyageant de Manchester à la Hongrie, avec un vélo très chargé et sans suspension. Nous passons les Mottets abri, et bientôt nous trouvons la route pavée. Nous descendons très vite aux Chappieux où il y a un autre refuge, et où nous trouvons une route générale. Nous faisons plus de cinq kilomètres de montée avec assez de vent pour faire face à la colline de Rosselend, où nous commençons à descendre rapidement. Nous trouverons le refuge de Pla de la Lai, où j’arrête de manger. J’ai très faim et j’ai pensé à un steak, mais la réalité a été que j’ai dû me contenter d’un plat de jambon et un bon fromage Beaufort. Il est midi et malgré la chaleur, et sachant qu’un tronçon dur vient, je continue. En face du refuge il ya une piste sur la bonne montée, où un cycliste m’accompagne un bon moment. Nous trouverons les colliers de Berge sur un chemin de haut en bas, surplombant le lac Rosselend, jusqu’à ce que nous venons de descendre la piste de Treicol. Il fait chaud, et la piste n’arrête pas d’escalader, c’est lent, j’ai changé le casque en bas de la casquette et de temps en temps je dois m’arrêter pour me tremper. Nous trouverons une ferme avec du bétail, jusqu’à ce que la piste se termine et continuer le long d’un chemin. C’est de l’escalade, tout à fait, avec le Coll de Coin comme cible et le Pierre Mente nous observe. La dernière partie du chemin est très droite et très pied, jusqu’à ce que nous atteignions la colline. Nous changeons de mer, les vues vers Pierre Menta et Grand Naves sont spectaculaires. Je continue sur le chemin jusqu’à ce que vous trouviez une piste de descente qui me laisse dans l’abri de La Coire.