TRANS ATLES. E4. Skoura - Timidart.

Photo ofTRANS ATLES. E4. Skoura - Timidart. Photo ofTRANS ATLES. E4. Skoura - Timidart. Photo ofTRANS ATLES. E4. Skoura - Timidart.

Very difficult
October 7, 2021
October 2021

near Skoura, Drâa-Tafilalet (Morocco)

Quarta etapa. Una de les més rodadores amb molts quilòmetres ràpids. No obstant, n'acaben sortint un bon grapat i tot suma.

El recorregut transcórrer 100% per pista.

La calor torna a apretar amb una mitja de 32°C.

No trobem aigua embotellada fins al final de ruta.

Ens costa bastant trobar lloc per dormir. Després de provar sort en tres pobles diferents i no trobar res obert encara pel Covid, un marroquí local de la zona ens ofereix casa seva, i acabem acordant el preu per la mitja pensió de 500 Dhs, fent nit sota sostre però hem d'utilitzar la màrfega i el sac que portem. Sopem i esmorzem bé, però aquesta nit no hi ha ni dutxa ni wifi.

Temps en moviment: 7h 01'.

• Photo of Pep Caballé.
    Pep Caballé. Apr 1, 2022

hola, estem mirant de fer aquesta ruta i et voldría preguntar què tal es va amb gravel, si es millor en btt pel tema dels amortidors davanters; hi ha molta pedra solta o son pistes acceptables per anar en gravel?.
    moltes gràcies per endavant.
    Pep

• Photo of snerollp
    snerollp Apr 2, 2022

Bones, Pep!
    Jo no sóc fan de les Gravel. Prefereixo una bona BTT rígida, amb suspensió davant, per a fer aquesta mena de projectes. No obstant, els meus 3 companys de ruta van utilitzar Gravels. Dos d'ells van quedar satisfets, però l'altre va dir que si hagués de tornar-ho a fer, agafaria una BTT.
    Crec que acaba anant força a gustos.
    Mirant globalment la ruta, si que la podries fer amb Gravel (ells ho van fer), però personalment et recomano la BTT, ja que si que vas trobant trams amb pistes més trencades i acaben essent moltes hores damunt la bici...
    Crec que en cada etapa vaig posar aproximadament el tant per cent de carretera, pista i sender que et trobes. La gran majoria de ruta es fa molt bé, però si que hi ha trams que són durs, fins i tot algun sender que has de baixar durant estona empenyent la bici. La gran majoria de trajecte passa per pistes, i aquestes estan força arreglades, però no treu que també en vagis enganxant de dolentes o amb forts pendents, que interfereix directament en el desenvolupament que portis en cadascuna de les dues tipologies de bicis.
    En fi, crec que acaba essent un tema de filosofia... Si creus en les Gravel, endavant, perquè també es pot fer, però jo personalment et recomano la BTT, perquè és molt més soferta i vas molt més còmode.

• Photo of Pep Caballé.
    Pep Caballé. Apr 5, 2022

Moltes gràcies, crec que la btt anirà molt millor.