TRANS ATLES. E1. Marrakech - Teofliht.

Photo ofTRANS ATLES. E1. Marrakech - Teofliht. Photo ofTRANS ATLES. E1. Marrakech - Teofliht. Photo ofTRANS ATLES. E1. Marrakech - Teofliht.

Very difficult
October 6, 2021
October 2021

near Medina, Marrakesh-Safi (Morocco)

La clàssica travessa de l'Atles en BTT, en format aventura, amb backpacking.
Nosaltres anàvem 3 gravels i 1 btt simple.

Aproximadament uns 600km amb 10.000m+.

Primera etapa sortint de Marrakech. En ser les 7.00 a.m, hi ha poc trànsit i es fa ràpida i sense jugar-se massa el físic. Les llums dels fanals ens ajuden en el primer tram, ja que encara no ha despuntat el dia.

El transcorregut de la ruta és 70% carretera i 30% pista.
La calor apreta fort, sobre uns 40°C cap al migdia, tot i que la mitja surt de 31°C de tota la jornada.

Al principi no té res a envejar, la típica sortida de la ciutat i progressiu endinsament al desert poc a poc, passant de carretera principal a una de més secundària, i finalment a pista bona, que ja ens comença a enfilar cap a les primeres muntanyes baixes. Aquí ja va agafant color i interès el paisatge.

Trobem aigua embotellada pel camí en algun poble que passem, i parem a dinar a Zerkten (teòric final d'etapa), però hem de fer un tram més sortint de ruta per trobar lloc per dormir.

Agafem mitja pensió a l'Alberg de Toufliht, amb 1 habitació per 4 persones, i alguns refrescos per 705 Dhs.

Temps en moviment: 6h 44'.