Photo ofTrams 15, 16 i 17 Transcatalònia L'ESPLUGA DE FRANCOLÍ - SENAN - ELS OMELLS DE NA GAIA - VALLBONA DE LES MONGES Photo ofTrams 15, 16 i 17 Transcatalònia L'ESPLUGA DE FRANCOLÍ - SENAN - ELS OMELLS DE NA GAIA - VALLBONA DE LES MONGES Photo ofTrams 15, 16 i 17 Transcatalònia L'ESPLUGA DE FRANCOLÍ - SENAN - ELS OMELLS DE NA GAIA - VALLBONA DE LES MONGES

November 21, 2020
April 2011

near L' Espluga de Francolí, Catalunya (España)

En el quinzè tram de la Transcatalònia entrem de ple a la Ruta del Cister, camí de Vallbona de les Monges. Tot rodant entre vinyes per la comarca de la Conca de Barberà deixem enrere la Serra de Prades i amb ella les muntanyes del sud de Catalunya, que hem recorregut a la primera meitat de la travessa.

Si bé ara els desnivells a superar en aquests propers trams són més aviat modestos, el relleu farà que la ruta sigui força trenca-cames, amb pujades i baixades curtes que, d’una banda no ens permetran de mantenir un ritme constant però que, d’altra, faran que el camí no se’ns faci gens avorrit.

La ruta surt de l’Espluga de Francolí i de seguida creua diverses grans vies de comunicació: la línia de ferrocarril Tarragona-Lleida, la N-240, la línia de tren d’alta velocitat Barcelona-Madrid i l’autopista AP-2.

Rodem còmodament per la ruta del Cister, entre vinyes, boscos i sembrats. Tan sols ens haurem de baixar de la bicicleta per tal de fer un tram del caminet que remunta el coll de Senan per superar la Serra del Tallat. Arribarem a Senan per pistes i senders sense més complicacions.

Havent arribat a Senan ja haurem fet la meitat dels quilòmetres i del desnivell que acumula tota la Transcatalònia fins a Puigcerdà.

El setzè i dissetè trams de la Transcatalònia, van de Senan als Omells de Na Gaia i a Vallbona de les Monges. Són dos trams curts i ràpids de fer.

Deixem la Conca de Barberà i entrem a la comarca de l’Urgell. El nostre itinerari comparteix alguns camins amb la Ruta del Cister, el camí de Sant Jaume de Galícia i el GR 3, sender central de Catalunya.

A Vallbona de les Monges, des del segle xii, hi ha el cenobi femení més important de Catalunya. És un punt de parada obligat de la ruta del Cister, que hem seguit fins aquí però que ara abandonem definitivament.

Si voleu més informació em podeu escriure a xavitranscat@gmail.com