Tram 29 Transcatalònia REFUGI DE REBOST - LA MOLINA

Photo ofTram 29 Transcatalònia REFUGI DE REBOST - LA MOLINA Photo ofTram 29 Transcatalònia REFUGI DE REBOST - LA MOLINA Photo ofTram 29 Transcatalònia REFUGI DE REBOST - LA MOLINA

Very difficult
July 17, 2021
June 2011

near Bagà, Catalunya (España)

Aquest penúltim tram de la Transcatalònia supera el port més alt de tot el seu itinerari, el coll de Pal, que amb gairebé 2.100 metres d’alçària sobre el nivell del mar és el punt culminant de la travessa.

La ruta roda ara per un paisatge d’alta muntanya, en el qual el bosc desapareix amb l’altura i les muntanyes són cobertes de prats a l’estiu i neu a l’hivern.

Havent passat el coll de Pal abandonem les terres de l’alt Berguedà, per les quals hem pedalat en els anteriors trams de la ruta, i fem la nostra entrada triomfal a la comarca de la Cerdanya, atès que sabem que ja queda poc per al final de la travessa.

La nostra ruta supera primer pujadors molt drets que fan de mal pedalar, passa pel mirador dels Orris, supera la collada de la Bòfia i retroba la carretera de coll de Pal. A continuació evita l’asfalt per camins que segueixen pujant i que cada cop són menys fressats, fins a desaparèixer.

Sense més complicacions acabem de superar el coll de Pal per carretera i entrem a la Cerdanya, tot rodant entre la Tossa d’Alp i el Puigllançada. L’asfalt s’acaba i seguim en direcció a les pistes d’esquí de la Masella. La baixada fins a la Molina la fem en part per les divertides trialeres del bike park i, més tard, per diversos camins que miren sempre d’evitar les carreteres, carrers i camins enquitranats.

A la Molina hi ha estació de ferrocarril, que possiblement no haurem de fer servir, ja que queda molt poc per arribar a Puigcerdà i acabar la Transcatalònia.

Si voleu més informació em podeu escriure a xavitranscat@gmail.com