Tram 26 Transcatalònia SALDES - GRESOLET

Photo ofTram 26 Transcatalònia SALDES - GRESOLET Photo ofTram 26 Transcatalònia SALDES - GRESOLET Photo ofTram 26 Transcatalònia SALDES - GRESOLET

58 minutes
July 5, 2021
June 2011

near Saldes, Catalunya (España)

El fet que la bonica vila de Saldes quedi fora del traçat de la Transcatalònia, fa que sigui del tot recomanable combinar el tram 25 amb el 26. Així, s’anirà directament de Llinars d’Aigua d’Ora a Gresolet.

En cas que sortim de Saldes, per haver-hi anat a dormir, a menjar o a visitar el poble, tan sols ens cal desfer el tram de carretera que baixa fins al kilòmetre 15 de la B-400 i seguir baixant per pistes en bon estat entre boscos i prats. En els darrers kilòmetres cal superar uns tres-cents metres de desnivell per arribar al Santurari de Gresolet, punt final d’aquest tram de la Transcatalònia.

Gresolet és un paratge de gran bellesa enclotat entre la serra del Cadí i el Pedraforca. Des d’aquí podem gaudir d’unes vistes extraordinàries de la imponent cara nord d’aquesta muntanya màgica i sentir el seu magnetisme.