Tour Mont Blanc 2020

3 days 6 hours 25 minutes
August 25, 2020
August 2020

near Les Praz-de-Chamonix, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Vola al massis del Mont Blanc amb BTT durant 4 dies.
Amb dos amics vam decidir d’anar a fer la volta al MontBlanc (tot seguint com més millor) la famosa ruta a peu TMB.
S’ha de dir que la part de Chamonix, vam decidir de fer-la per a baix enlloc del massís d’agulles Roges.
Dos punts a tenir en compte, recomano fer la ruta amb el mateix sentit que l’hem fet nosaltres (baixades més ciclables).
És una ruta a la qual s’ha d’empenyer a bastants (o molts) trams la bici. Bàsicament nosaltres ho vam haver de fer a casi tots els colls de pujada. Anàvem amb les bicis carregades, i per tant pesaven, cosa que també feia un pel més difícil a trams de ciclar. Tot i així el que deia, s’ha de contar que a casi tots els colls, els últims 400/500m de desnivell havíem d’empènyer, per tant unes 2hores.
Dia 1: Chamonix – Refuge la Balme (unes 6 horetes). Uns 37km uns 1750mD+. Tot bastant ciclable en excepció del tram final del coll de la Forclaz.
Dia 2: Refuge la Balme – Refugi Monte Bianco (unes 9 hores). Uns 40km i uns 2300mD+. Dia bastant, bastant dur. Comencem empenyent la bici fins al coll de la Crox del Bonhomme. Baixada molt guapa i cap el segon coll. Aquest permet ciclar fins bastant amunt (sort). Agafem aire, tornem a fer una baixada amb unes vistes impressionants i torna a tocar empènyer tota la última pujada. Per mi, desprès d’aquest coll, tindrem una de les millors baixades de la ruta, fins el Refugi Monte Bianco.
Dia 3: Refugi Monte Bianco – Chalet la Grange (Champex-Lac) (unes 8 hores) Uns 50km i 2050mD+. Dia el qual tenim una vall moooolt llarga tant pel cantó Italià com Suïss (Val Ferret) Per sort, en sentit de pujada es deixa ciclar molt bé fins a 2000m, toquera empènyer el tram final  Per arribar a Champex vam seguir les indicacions de TMB amb bici (segons quins trams). Val a dir que cap al final trobem una pujada matadora amb un 30% d’inclinació... Sempre hi ha l’opció de seguir per la carretera ;)
No es per fer propaganda, però al Chalet la Grange ens van tractar de meravella i un menjar boníssim!! El recomano 100%
Dia 4: Chalet la Grange – Chamonix (unes 6 horetes) Uns 50km i 1780mD+. Últim dia  El primer “coll” no es gens ciclable, i puja bastant fort... Per sort, el segon ho és al 100% i ens permet arribar a d’alt amb unes vistes al Mont Blanc de meravella. Dinar per agafar forces i fem l’ultima baixada tot seguint la pista de descens.
Recomano moltíssim la ruta, però per amants de la muntanya. Si el que vas a buscar és només ciclar, llavors no és una ruta per tu 

Chalet La Grange

Col de la croix du Bonhomme

Información

PARKING

PARKING CHAMONIX-MONT-BLANC, HAUTE-SAVOIE, FRA

REFUGE DE LA BALME

REFUGE DE LA BALME CHEMIN DU COL DU BOHOMME 74170, LES CONTAMINES-MONTJOIE, HAUTE-SAVOIE, FRA