Torre de Claramunt - La Llacuna

2077
January 15, 2008
August 2006

near La Pobla de Claramunt, Catalunya (España)

El destí d’aquesta ruta, la Llacuna, és una població que conserva el nucli urbà d’estructura medieval, destacant els porxos de la plaça major. També és coneguda pels seus embotits i el castell de Vilademàger (715m) d’on es pot observar una bonica panoràmica.
Sortirem de la plaça de Torresport, a la Torre de Claramunt per dirigir-nos a Carme per Can Vila-seca i les Esplugues, agafarem el camí del cementiri per arribar a la pedrera i seguir cap a Feixes per una forta pujada, la més llarga del recorregut. Seguirem cap a Rofes però just abans d’arribar ens desviarem per seguir per muntanya fins gairebé arribar a la Llacuna. Es recomana passar per la plaça major on trobarem una font i diversos bars on parar a esmorzar (recordeu que a la Llacuna fan molt bons embotits).
La ruta ens farà tornar per l’altre banda, per això sortirem de la Llacuna per l’altra banda d’on hem vingut i agafant la carretera (BP-2121) en direcció Igualada fins a la primera corba a l’esquerra, nosaltres girarem a la dreta per un caminet de baixada que ens portarà pel costat de vinyes fins arribar a la carretera de Carme (BV-2131). La creuem i travessem la serra de la portella per dirigir-nos a Sta. Margarida de Montbui, on trobarem el camí que ens portarà a Collbàs on trobarem una bonica panoràmica de la vall de Carme.
Arribats a Collbàs podem dir que hem superat tots els desnivells positius importants. Agafarem el camí principal que baixa fins a Carme, creuarem el municipi fins arribar al trencall de les Esplugues de Carme per on tornarem fins a la Torre pel mateix camí per on havíem passat al principi.

• Photo of Servanvega
    Servanvega Apr 14, 2012

Hey betteros!!
    Avui hem realitzat aquesta ruta del company Franc i hem flipat moltíssim de la bellesa del recorregut. El 95 % de la ruta va per pistes amples i en molt bon estat, amb pujades moderades (alguna durilla)i baixades gaudidores a tope. Per cert, el poble de la Llacuna és digne de veure, com també ho és el seu castell, el de Vilamàger. Al final hem fet 51 km i 1260 m de desnivell acumulat amb la visita al castell inclosa. Gràcies Franc per la info, hem gaudit com micos!!