Torre Baró - Collserola - Turó de Montcada

July 1, 2014

near Sant Martí, Catalunya (España)

Entrada a Collserola per Torre Baró. A continuació, baixada per l'interior del parc fins arribar a Cerdanyola. D'allà entrem dins d'un polígon industrial de Santa Maria de Montcada per agafar un camí que porti fins al Turó de Montcada (dificultat de pujada d'aquest últim tros molt elevada).

Un cop dalt el Turó, veureu una reixa que impedeix continuar recte ja que hi ha la cantera. Teniu dos opcions, o feu marxa enrera o passeu pel costat (molt fàcil) i entreu dins la cantera que està totalment inactiva. No hi ha camions ni vigilància. Per sortir també haureu de vorejar la tanca per on entraven els camions a la cantera (us heu de fixar bé! a l'esquerra de la tanca hi ha un petit espai per passar. Haureu de pujar un piló de formigó de mig metre, però no té dificultat).

L'última part del camí passa per Ciutat Meridiana i pel riu Besós.

Rampa forta

Ho pitjor de tot és la terra del camí que fa relliscar les rodes en fer molt d'esforç. Però es pot fer.

Rampa extrema

Impossible de fer a no ser que siguis Josef Ajram. Vaig haver de baixar de la bici i pujar caminant una cinquantena de metres.

Vorejar tanca

A l'esquerra ja hi ha un petit camí fet per vorejar-la. Molt fàcil de passar.

Us heu de fixar per on passar! Jo una mica més hi faig marxa enrera. A l'esquerra de la gran tanca hi ha un forat per on pot passar la bici. Com que hi ha un piló de formigó dels que utilitzen a les obres (de mig metre d'alçada), haureu de superar-lo alçant la bici. Tota la cantera està inactiva, no hi ha guàrdies de seguretat.