Torelló - Ribes de Freser

19932
April 1, 2017
April 2017

near Torelló, Catalunya (España)

Una ruta no circular, però amb combinació per poder tornar amb tren.
Sortim de Torelló, buscant el camí més planer direcció Sant Quirze de Besora, anem direcció el castell de Montesquiu, on baixem pel darrera i agafem un camí ascendent que ens portarà direcció als Bufadors; agafem una baixada amb forta pendent fins a travessar la riera de Llaés, on al cap d'un parell de quilòmetres més o menys, agafarem un camí a l'esquerra que ens portarà fins a Ripoll, aquí ja haurem fet una mica menys de la meitat de la ruta, uns 30Km amb uns +800, nosaltres hem parat a esmorzar per agafar energies!
Sortim de Ripoll pel carrilet direcció a Sant Joan de les Abadesses, quan travessem la carretera de Sant Joan, nosaltres ens hem "liat" una mica pel mig d'una muntanya per anar a buscar una pista i hem hagut d'anar un tros a peu; si us voleu estalviar aquest petit tros, agafeu uns 500mts la carretera direcció a Ripoll i trenqueu a la dreta per agafar aquesta pista.
Aquesta pista és tota de pujada, sempre amunt sense cap zona de descans fins a coll de Jou!, passem d'uns 700mts a 1650 amb poc més de 15km!; som a peu del Taga!! A partir d'aquí tot baixada, agafem direcció Bruguera, i a la primera paella que ens trobem, nosaltres direcció cap al prat, al principi no es veu cap camí, però al cap de poc ja distingim una mica de pas que ens portarà a un petit corriol i un descens fort fins a Ribes!!
Aquí agafem el tren i cap a Torelló altre cop!!

Recomano portar força beure a partir de Ripoll, sobretot si es fa a l'estiu, i mirar abans els horaris de tren. No cal dir que totes les zones en què passem tenen el seu atractiu!